  • Date: Thu, 24 Jan 2008 14:50:37 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zachowek

    mvoicem pisze:

    > Ale mogą powiedzieć że 20 lat temu jeden kuzyn dostał od zmarłego mieszkanie
    > a drugi 10 tys dolarów.

    Gadać każdy może.

    Tyle że każda grubsza darowizna będzie gdzieś "w papierach", więc
    świadek zbędny, każda drobniejsza będzie nie do udowodnienia ("zmarły
    dał temu panu 10 tysięcy dolarów!", "a właśnie że nic mi nie dał -
    udowodnij, że nie kłamiesz, panie 'świadek'") . Zresztą te
    najdrobniejsze i tak są wyłączone.