  • Data: 2007-07-13 11:54:11
    Temat: Re: Zabezpieczenie finansowe... jakie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 13 Jul 2007, Liwiusz wrote:

    > Teoretycznie może zawierać. Ale w praktyce dla osób, które takiego weksla
    > wymagają, chodzi po prostu o podpisany blankiet bez żadnych dodatków :(

    Widzisz, ja nie o teorii.
    Po prostu o swoje trzeba się wykłócić, to że gadanie z prawnikami
    kontrahenta przypomina walenie głową w mur wiem.
    Z rzadka jednak okazuje się skuteczne :>
    Nie wątpię że masz do czynienia z weklami ZNACZNIE częściej niż ja,
    i że jak już z rzadka jakiś wystawię to zawsze jest przy okazji
    awantura ;) (może pamiętasz ostatni opis - jak w zeszłym roku poczta
    odmówiła mi skasowania opłaty skarbowej :))
    Ale na tej podstawie twierdzę że weksel j.w. (inny niż pusta kartka)
    daje się wcisnąć (czasami?).
    Autor strony:
    http://weksel.pl/
    ...miał gdzieś taką uwagę: "weksel to Twój pieniądz, zrób coś żeby
    stosownie wyglądał" :)
    Odnoszę wrażenie, że dość słuszną. Po socjaliźmie został w kraju
    duży szacunek dla druków i pieczątek ;)
    Takoż odnoszę wrażenie, że powszechne NIEstosowanie weksli ma swoje
    plusy: po powołaniu się na konkretne przepisy prawnicy w firmach
    najwyraźniej się na chybcika douczają :)

    [...]
    > Oraz, przede wszystkim, oznaczenie remitenta.

    Skądinąd :)

    pzdr, Gotfryd