  • Data: 2022-07-08 16:38:16
    Temat: Re: Za zdjęcia z akt sprawy trzeba płacić ?
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.07.2022 o 10:33, Monika Głowacka pisze:
    > Czyli odmówić przyjęcia mandatu ?
    > Z tego co kiedyś czytałam, Straż Miejska nie może oskarżać o
    > wykroczenia, przekazuje sprawy do Policji i ta kieruje do Sądu ?
    >
    > Tylko chyba problem jest taki, że jest dowód na wykroczenie, kary się
    > nie uniknie tylko co najwyżej odwlecze

    Art. 12. 1. Strażnik wykonując zadania, o których mowa w art. 10 i 11,
    ma prawo do:
    4) nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym za wykroczenia
    określone w trybie przewidzianym przepisami o postępowaniu w sprawach o
    wykroczenia;
    5) dokonywania czynności wyjaśniających, kierowania wniosków o ukaranie
    do sądu, oskarżania przed sądem i wnoszenia środków odwoławczych - w
    trybie i zakresie określonych w Kodeksie postępowania w sprawach o
    wykroczenia;