  • Data: 2003-10-12 11:11:43
    Temat: Re: ZWROT VEKSLA
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do Lewiusza-Jeszcze jedno pytanie.Co to znaczy, że najpierw trzeba za
    > niego zapłacić i ile trzeba zapłacic, jeśli był wystawiony in blanco i jakie
    > są koszty sądowe.Za odpowiedz dziękuje .

    Nakaz zapłaty staje się prawomocny nawet jeśli wniesie się zarzuty. Co prawda
    sąd _może_ (tylko na _wniosek_ pozwanego) wstrzymać nadanie klauzuli
    wykonalności, ale:

    1. Zależy to tylko od uznania sądu
    2. Pozwany musi o to poprosić przy wnoszeniu zarzutów, a wiele osób o tym
    zapomina a potem jest wielce zdziwiona...

    Poza tym mimo wstrzymania nadania klauzuli wykonalności nakaz zapłaty jest
    tytułem zabezpieczającym - oznacza to, że od momentu otrzymania go przez
    wierzyciela może on (bez czekania nawet dwóch tygodni) dokonać przez komornika
    zajęcia majątku dłużnika w celu zabezpieczenia należności (komornik nie zabiera
    ruchomości czy pieniędzy, tylko je blokuje w celu późniejszego zajęcia) -
    podobnie jak w postępowaniu zabezpieczającym.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl