    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZWROT VEKSLA
    Date: 10 Oct 2003 15:54:37 +0200

    > Do Liwiusza .Dziękuje za odpowiedz,lecz nie bardzo rozumiem.Ja
    > podpisałam umowę o współpracy dotyczącą pośrednictwa
    > finansowego.Wobec Firmy nie miałam i nie mam żadnych
    > zobowiązan,zrezygnowałam tylko ze wspolpracy z tą Firmą .  A skoro
    > podpisałam veksel to po zakonczeniu umowy powinien zostac
    > zwrocony,poniewaz on juz nie ma co zabezpieczac.Mam pytanie ,czy
    > Firma której podpisuje sie veksel,nie ma obowiązku zwracania go po
    > zakonczeniu umowy.Pozdrawiam

    Firma powinna weksel zwrócić. Opisałem właśnie co należy zrobić, żeby weksel
    unieważnić. Firma twierdzi, że weksel zniszczyła, ale to nie zabezpiecza Cię
    przed tym, że ktoś go znajdzie i wykorzysta (jeśli w rzeczywistości nie został
    zniszczony). Jedynym zabezpieczeniem jest umorzenie weksla w sądzie.

    Istotą weksla jest to, że najpierw za niego trzeba zapłacić, a potem
    ewentualnie kłócić się w sądzie. To, że nie jesteś obecnie nic winien tej
    firmie nie zabezpiecza Cię przed tym, że za miesiąc, rok, trzy lata (lub do
    końca życia, jeśli weksel nie miał podanej daty płatności) ktoś zupełnie obcy
    przyjdzie po zapłatę. Jedynie umorzenie weksla w sądzie daje pewność, że nikt
    nie będzie mógł z niego skorzystać. Każdy weksel, który nie powrócił do
    właściciela, a był wystawiony jako kaucja, powinien być umarzany.

    Jakby co, to pisz na priva lub dzwoń.

    l...@i...pl
    0-693 5 29 28 1