  • 1. Data: 2003-11-21 17:09:31
    Temat: ZUS ukradł?
    Od: t...@g...pl

    Witam Szanownych Grupowiczów!
    Od dwudziestu lat, wskutek pomyłkowo obliczonej przez ZUS podstawy,
    otrzymuję zaniżoną rentę. Sąd uznał, że nastąpiło to z winy ZUS i nakazał
    ponowniw przeliczyć podstawę renty i zwrócić mi utracone pieniądze, ale
    tylko za trzy lata wstecz . Sąd w swym orzeczeniu powołał sie na ustawę
    która orzeka że jeżeli pomłka nastapiła z winy organu rentowego to należy
    zwrócić, ale tylko za trzy lata wstecz od momentu, kiedy złożyłem do ZUS
    odpowiedni wniosek w tej sprawie.
    NSA podtrzymał orzeczenie sądu i oddalił moje powództwo. W tej sytuacji
    mogę:
    1) Dać sobie spokój
    2) Wystąpić do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie zgodności tej ustawy z
    Konstytucją
    3) Wystąpić do Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości w Hadze.
    Co radzicie?

  • 2. Data: 2003-11-21 18:38:24
    Temat: Re: ZUS ukradł?
    Od: "Cheniu" <o...@m...com>

    Użytkownik <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustawy z Konstytucją
    > 3) Wystąpić do Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości w Hadze.

    To ciekawe w powiązaniu z wątkiem "jak sie powolac". Ciekawe czy w drugą
    stronę też obowiązują 3 lata :)
    (może sobie nawzajem zrekompensujecie roszczenia ;) - to żart nie bijcie :))
    Niestety zdaje się, że szary obywatel nie może sam się odwołać do TK
    (www.sejm.pl nie działa więc nie udało mi się sprawdzić). Możesz powiadomić
    Rzecznika Praw Obywatelskich. Choć zasadniczo wygląda to na instytucję
    przedawnienia, którą trudno byłoby kwestionować.

    A tak nie na temat: czy dopóki nie działają strony Sejmu i ich serwis prawny
    to czy grupa nie ma nic przeciwko na luźnym dywagacjom bez powoływania się
    na
    paragrafy ;)

    Cheniu

  • 3. Data: 2003-11-21 18:38:24
    Od: "Cheniu" <o...@m...com>

  • 4. Data: 2003-11-21 18:56:38
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Cheniu <o...@m...com> napisał:
> [...]

    Dać sobie spokój i cieszyć się, że chociaż za 3 lata będzie wyrównanie.

    > A tak nie na temat: czy dopóki nie działają strony Sejmu i ich serwis prawny

    Strony Sejmu i serwis ISIP działają. Prawdopodobnie masz jakieś problemy
    ze swoim łączem do nich.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 5. Data: 2003-11-21 18:56:38
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

  • 6. Data: 2003-11-21 22:30:46
    Od: ":/|\\ ATARI:" <Hello:atari@op.pl>

    Pisz od razu do Strasburga moze dziady z ZUS'u w koncu sie opamietaja.

  • 7. Data: 2003-11-21 22:30:46
    Od: ":/|\\ ATARI:" <Hello:atari@op.pl>

    Pisz od razu do Strasburga moze dziady z ZUS'u w koncu sie opamietaja.

  • 8. Data: 2003-11-22 01:13:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    t...@g...pl niebacznie popelnil

    > Od dwudziestu lat, wskutek pomyłkowo obliczonej przez ZUS
    > podstawy, otrzymuję zaniżoną rentę.
    Jak ktoś już wspomniał o wątku zainicjowanym
    pozostaje Ci wezwać m.in. autora tych słów:
    "Pytasz nas, tych, którzy się zrzucamy na ZUS, jak zatrzymać nasze
    pieniądze, które Ci się, jak sam napisałeś, nie należą? Jeszcze może
    buzi chcesz? Pobrałeś nienależne świadczenie, to oddaj."
    do zrzuty.
    ZUS nie płacił należnych świadczeń to Kazin odda.
    A do rzczy: odpowiedź niestety już padła :(

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2003-11-22 07:38:38
    Od: WYTNIJTO <t...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Nov 2003 19:38:24 +0100, Cheniu <o...@m...com> napisał:

    > Choć zasadniczo wygląda to na instytucję
    > przedawnienia, którą trudno byłoby kwestionować.

    A jak się mają do tego roszczenia Zabużan, Niemców, a zwłaszcza potomków
    Żydów na emigracji o zwrot dawno temu zabranych dóbr, też przecież na mocy
    jakichś ustaw wtedy obowiązujących?
    Jak się ma do tego równość wszystkich obywateli względem prawa?

    --
    Tadeusz Chmielewski

  • 10. Data: 2003-11-22 08:06:58
    Od: WYTNIJTO <t...@g...pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2003 01:13:25 +0000 (UTC), poreba <d...@p...com>
    napisał:

    > "Pytasz nas, tych, którzy się zrzucamy na ZUS, jak zatrzymać nasze
    > pieniądze, które Ci się, jak sam napisałeś, nie należą? Jeszcze może
    > buzi chcesz? Pobrałeś nienależne świadczenie, to oddaj."

    Rentę inwalidzką II grupy otrzymałem po przepracowaniu 30 lat w PRL-u na
    krótko przed przejściem na emeryturę. Przez te 30 lat pracy z mojego
    podatku odprowadzane były składki na ZUS abym teraz będąc na emeryturze
    mógł je otrzymać spowrotem. Na początku renta moja wynosiła 70% średniego
    miesięcznego uposażenia w gospodarce uspołecznionej, a obecnie wynosi 30%.
    Nie zabieram więc nikomu pieniędzy jak sugerujesz a jedynie chcę odzyskać
    swoje. A tak nawiasem też kiedyś będziesz emerytem i byłoby Ci napewno
    przykro gdyby ktoś Ci postawił podobne zarzuty.

    --
    Tadeusz Chmielewski