    From: "Cheniu" <o...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS ukradł?
    Date: Fri, 21 Nov 2003 19:38:24 +0100

    Użytkownik <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Od dwudziestu lat, wskutek pomyłkowo obliczonej przez ZUS podstawy,
    > otrzymuję zaniżoną rentę. Sąd uznał, że nastąpiło to z winy ZUS i
    > nakazał ponowniw przeliczyć podstawę renty i zwrócić mi utracone
    > pieniądze, ale tylko za trzy lata wstecz . Sąd w swym orzeczeniu
    > powołał sie na ustawę która orzeka że jeżeli pomłka nastapiła z winy
    > organu rentowego to należy zwrócić, ale tylko za trzy lata wstecz od
    > momentu, kiedy złożyłem do ZUS odpowiedni wniosek w tej sprawie.
    > NSA podtrzymał orzeczenie sądu i oddalił moje powództwo. W tej
    > sytuacji mogę:
> [...]

    To ciekawe w powiązaniu z wątkiem "jak sie powolac". Ciekawe czy w drugą
    stronę też obowiązują 3 lata :)
    (może sobie nawzajem zrekompensujecie roszczenia ;) - to żart nie bijcie :))
    Niestety zdaje się, że szary obywatel nie może sam się odwołać do TK
    (www.sejm.pl nie działa więc nie udało mi się sprawdzić). Możesz powiadomić
    Rzecznika Praw Obywatelskich. Choć zasadniczo wygląda to na instytucję
    przedawnienia, którą trudno byłoby kwestionować.

    A tak nie na temat: czy dopóki nie działają strony Sejmu i ich serwis prawny
    to czy grupa nie ma nic przeciwko na luźnym dywagacjom bez powoływania się
    na
    paragrafy ;)

    Cheniu