    Date: Tue, 11 Apr 2023 15:31:48 +0200
    Subject: Re: ZUS pocałował klamkę a właściwie wartowniczkę
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: nadir <n...@h...org>

    > No ale tu wina jest po stronie kontroli - nie mają poświadczenia
    > bezpieczeństwa.

    Nie przesadzajmy. Śmieci ktoś odbiera z takich firm, naprawia rury, okna
    czy cokolwiek innego, zdarzają się wypadki, pożary. Przecież nie można
    wymagać poświadczenia bezpieczeństwa od każdego hydraulika, ratownika
    medycznego czy strażaka. Prokuratora też nie wpuszczą jak będzie
    śmiertelny wypadek na terenie zakładu pracy?
    Po za tym do obiektów/pomieszczeń podpadających pod różnego rodzaju
    "tajność" czasem wchodzą osoby nieupoważnione, często bez poświadczeń
    bezpieczeństwa, jedynie co to się takie osoby legitymuje i wpisuje do
    odpowiednich rejestrów. Wiem bo sam to przerabiałem.

    > No właśnie niespecjalnie mi się to podoba, ale nie mam pod ręką przepisu.

    Bo rzadko jest tak, że cały obiekt w 100% podpada pod OIN, raczej są to
    jakieś strefy czy pomieszczenia. Więc może nikt na ten pomysł jeszcze
    nie wpadł i przepisu nie obmyślił?
    Z drugiej strony, jak chce się zachować jakąś wieeeelką tajność to
    czasem lepiej żeby się niektórzy pracownicy nie kontaktowali ze światem
    zewnętrznym i można stworzyć coś na zasadzie pomieszczeń
    hotelowych/gościnnych.

    > Ciekawe, jak to przy pracy zdalnej. Przychodzi kontrola i sprawdzają,
    > czy pracownik na laptopie nie pracuje?

    Nie wiem, może przy pracy zdalnej oni też zdalnie dokonują kontroli?;)