  • 1. Data: 2002-02-06 18:07:53
    Temat: Re: ZUS nie placi.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jan 2002, Piotr Markiewicz wrote:

    > Prosciej nie placic chorobowego, bo to ZUS Ci wyplaci to i tak mniej niz
    > zaplacone, no chyba, ze ktos sie wybiera na pól roku chorobowego.

    A nie jest tak, że jeśli masz chorobowe+"chorobowe" :) to wtedy
    dostajesz marne pieniądze, ale *nie musisz płacić* składki
    ubezpieczeniowej, natomiast bez "chorobowego" płacisz jakby nigdy
    nic ?? Nie przeszkoliłem się jeszcze z ubezpieczeń, nie bić !

    > Piotr
    >
    > Uzytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisal w wiadomosci
    [...]
    DG. Po

    -:(
    Ujmę pytanie inaczej: czy można samowolnie skrócić sobie zwolnienie
    lekarkie ? Bo zdawało mi się że w przypadku pracownika to "przechodzi",
    więc...

    Na szczęście nie. Ale wiedza może się przydać, dlatego się dołączam...

    Wzajemnie, Gotfryd

  • 2. Data: 2002-02-06 19:55:25
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Kiedys juz pisalam na grupie - moze praca.dyskusje .......
    ZUS placi chorobowe za kazdy dzien (rozumiem, ze to dotyczy DG).
    Wtedy nie placi sie skladki.
    Jest to 80% podstawy za ostatni okres - tej od ktorej sie placi.
    Tylko sposob liczenia tych "ulamkow" podstawy i "ulamkow" skaldek jest
    bardzo wyrafinowany ;)
    Pani w ZUSie powiedziala, ze do wyliczania skaladki (procentowo) trzeba
    wyliczyc podstawe do 4 miesjc po przecinku.

    A z ZUS-em jest tak, ze jak sie polmulisz o grosz (za malo) to automatycznie
    tracisz ubezpiecznie - wiec uczulam.
    Przerabiam to na wlasnej skorze, wiec wiem, co mowie.

    Szczegoly polecam na stronie ZUS - tam maja wszystko.

    Pozdrawiam
    Ewa