  • 1. Data: 2003-04-18 12:25:05
    Temat: ZUS - litości
    Od: "saramey" <j...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze,
    a teraz zagadka:
    kto zgadnie czego wymaga ode mnie moja szefowa?

    Prowadzę księgowość spółki jawnej (zwana dalej Spółką). Jest tu kilku
    wspólników i pracownicy (powyżej 20). Składki ZUS wspólnicy płacą sami za
    siebie i sami sobie są płatnikami. Dla pracowników płatnikiem jest firma.

    1. Wspólnik X (osoba prowadząca DG) idzie na zwolnienie lekarskie.
    Na druku ZUS ZLA lekarz wypisuje m.in. dane osoby ubezp. (wspólnika X) oraz
    dane płatnika:
    a) dane wspólnika X (NIP, imię i nazwisko)
    b) dane Spólki (NIP i nazwa skrócona)
    c) inny wariant (jaki)

    2. Druk *polecenie przelewu ZUS* pozycja: nazwa skrócona płatnika lub
    nazwisko i imię płatnika.
    Wypełniam druk za wspólnika Y. W ww. pozycji wpisuję:
    a) nazwisko i imię wspólnika Y
    b) nazwisko i imię wspólnika Y i nazwę skróconą Spółki
    c) nazwisko i imię wspólnika Y i nazwę skróconą Spółki oraz ul. siedziby
    spółki
    d) inny wariant (jaki)

    3. Druk *polecenie przelewu ZUS* pozycja: identyfikator uzupełniający
    płatnika.
    Wypełniam druk za wspólnika Y. W ww. pozycji wpisuję:
    a) pesel wspólnika Y
    b) regon Spółki
    c) inny wariant (jaki)

    można by tak dalej, ale zbliżają się święta i w końcu chcę iść do domu, a
    szefowa to potrafi mi zepsuć humor nawet przed samymi świętami - litości

    życzę wszystkim Wesołych Świąt i miłego rozwiązywania quizu - odpowiedzi po
    świętach
    pozdrawiam,
    saramey

  • 2. Data: 2003-04-23 11:58:46
    Temat: Re: ZUS - litości
    Od: "saramey" <j...@p...onet.pl>

    Nikt nie odpowiedział? A szkoda.

    To ja teraz podam "właściwe" odpowiedzi:

    czy ktoś ma inne zdanie, bo ja mam
    pozdr.
    saramey

  • 3. Data: 2003-05-23 15:36:39
    Od: s...@t...pl

> [...]

    > płatnika.
    > Wypełniam druk za wspólnika Y. W ww. pozycji wpisuję:

    Wszystkie dane powinny byc zgodne ze zgłoszeniem płatkika czyli takie jakie
    byly podane za ZFA, np. jesli nie podało sie dowodu to na przelewach go nie
    umieszczac.

    P.S. przepraszam ze tak późno ale ja tu od niedawna.