  • Data: 2005-02-06 19:40:57
    Temat: Re: [ZUS] Przerwa w opłacaniu składek
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cu5q9j$1a6$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > W zasadzie jeszcze dwa pytania nasunęły mi się w między czasie:
    > - urz?d pracy, po zaprzestaniu wypłacania zasiłku dla bezrobotnych
    > zaprzestanie także płacenia składki na ZUS, zgzdza się?

    Składki ZUS są płacone od kwoty zasiłku dla bezrobotnych. Gdy zasiłek dla
    bezrobotnych nie będzie wypłacany to składki E i R też nie będą
    odprowadzane. Może być płacona tylko składka zdrowotna.

    > - jak bedzie wygladala sprawa emerytury (w przypadku ktorej, podczas
    > opacania skladki nastapila przerwa - jak w przypadku mojego ojca) w
    > przypadku jego smierci? Beda klopoty z jej "przeniesieniem" na np matke?

    Emerytura Twojego ojca, który przystąpił do OFE (prawdopodobnie dobrowolnie)
    będzie ustalana już na nowych zasadach.
    Część emerytury będzie z ZUS (m. in. z tzw. kapitału początkowego), a część
    będzie z OFE (z odłożonych składek).
    Emerytura zostanie przyznana po osiągnięciu wieku emerytalnego, natomiast
    staż ubezpieczeniowy nie będzie ważny, tylko kwota składek na kontach w ZUS
    i OFE.
    Kwoty składek w OFE podlegają dziedziczeniu.

    wa