  • Data: 2018-09-14 09:46:48
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:pnd64j$e1p$1@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 2018-09-13 o 09:57, Danusia pisze:
    > Co do bilansowania, to nie bilansowało się przed wprowadzeniem OFE.

    No 1998 r brakło 1 mln zł.

    > A prognozy już wtedy były takie, że nie będzie bilansowało się bardziej.
    > Więc stąd pomysł z tym, aby składki były przypisane do konkretnej osoby i
    > na podstawie zebranych składek wypłacać emeryturę. Aby system był
    > bezpieczniejszy oraz mniej podatny na widzimisię polityków wprowadzono 2
    > dodatkowe filary. Bilansować by się bilansowało, gdyby z systemu nie
    > zabrano mundurowych (i innych grup) oraz gdyby górnicy nie dostali
    > specjalnych przywilejów.
    Mundurowi nigdy nie byłi w systemie (z wyjątkiem nieudanej próby dla nowych
    mundurowych na początku lat 2000). Nigdy tzn ani w 2RP , ani w czasie 2
    wojny światowej, ani w czasach PRL, ani w czasach 3RP.
    Zwracałam już na to uwagę, że sprawy mundurówki nigdy nie można łączyć z
    ZUS.
    O górnikach też już dyskutowaliśmy dogłębnie na tej grupie z końcowym
    wnioskiem, że problemem są osoby które nigdy pod ziemią nie pracowały a
    podłączyły się pod górników.
    > [...]
    > Poczytaj sobie może trochę artykułów na temat jak wychodzi się z pętli
    > zadłużenia, to zrozumiesz że pomysł był dobry.
    Czytałam nie raz i zabierałam głos w tej sprawie na różnych konferencjach,
    forach i tv.
    Pomysł przejścia do systemu indywidualnych kont był i jest dobry, ale pod
    warunkiem wprowadzenia tej zmiany stopniowo przez ZUS wewnątrz ZUS, a nie
    przez dodatkowe OFE kradnące składki ZUSowi.
    Te OFE miały uruchomić olbrzymie inwestycje, zapewnić Polsce dużo szybszy
    rozwój niż zachód. A co się stało?

    Pozdr