  • Data: 2009-04-03 11:33:32
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gr4rs8$ohn$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A ja nie mam nic przeciwko!!!!
    > Tyle tylko, ze jesli np. gormicy mieliby przechodzic w mlodszym wieku na
    > emeryture - co nie jest glupie, bo to przewaznie bardzo ciezka i
    > niebezpieczna praca, to niech dodatkowe srodki zwiazane z finansowaniem
    > ich emerytury za okres od przejscia do ukonczenia wieku emerytalnego -
    > pokrywaja specjalne fundusze zasilane z dodatkowych skladek odprowadzanych
    > przez kopalnie.

    A dlaczego przez kopalnie?
    Przez nich SAMYCH.

    Inaczej - to co sobie sami uzbierali, niech im dzielą przez ilość lat jaką
    będą na emeryturze i problem się rozwiąże.
    Nikt z nich nie będzie chciał na emeryturę przechodzić.

    Np. zakładając że górnik odkłada 1000 zł miesięcznie i przechodzi na
    emeryturę po 25 latach:
    25*1000*12=300 000

    Nie wiem jaka jest średnie życia górnika, powiedzmy że w miarę standardowo
    65 lat, a przechodzi na emeryturę w wieku 45 lat:
    300 000/12/20=1250

    I tyle mu dać.
    Brutto rzecz jasna.
    Ciekawe ilu zechce przejść tak wcześnie i wegetować za 1000 zł miesięcznie.