  • 1. Data: 2004-09-09 11:32:33
    Temat: ZAiKS i inne
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Hi!!!

    Kilka pytań związanych z publicznym odtwarzaniem utworów...

    1. Kto płaci ZAiKSowi? Organizator imprezy, czy wynajęty człowiek
    obsługujący sprzęt i puszczający muzę zw swoich płyt?

    2. Czy można podczas takiej imprezy używać kopii oryginalnych nośników?
    Po cholerę mam taszczyć ze sobą stos płyt, jak wystarczy jeden komp z mp3?

    3. Swego czasu obiło mi się o uszy, że ZAiKSy, ZASPy i insze SAWUMiSMy
    zaczęły ścigac odtwarzających muzykę publicznie i że praktycznie każdy
    każdemu z tych związków musiał zapłacić. Na kim spoczywa obowiązek
    udowodnienia, że odtwarzałem utwory artystów będących np. w ZASPie,
    skoro ja twierdze, że na pewno nie?

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 2. Data: 2004-09-09 22:15:48
    Temat: Re: ZAiKS i inne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <j...@W...pl> napisał w
    wiadomości news:chpf26$8pg$1@inews.gazeta.pl...

    > 1. Kto płaci ZAiKSowi? Organizator imprezy, czy wynajęty człowiek
    > obsługujący sprzęt i puszczający muzę zw swoich płyt?

    To wszystko jedno. jak sie dogadają. Ale jak nie zapłącą, to odpowiada
    organizator imprezy.

    > 2. Czy można podczas takiej imprezy używać kopii oryginalnych nośników?
    > Po cholerę mam taszczyć ze sobą stos płyt, jak wystarczy jeden komp z mp3?

    Z punktu widzenia ZAiKSU tak. Ale owe kopie są nielegalne, więc ZPAV może
    złożyć wniosek. Jak bedziesz wpąłcał tantiemy, to nie wniosą.

> [...]
    > każdemu z tych związków musiał zapłacić. Na kim spoczywa obowiązek
    > udowodnienia, że odtwarzałem utwory artystów będących np. w ZASPie,

    Przed sądem w znanych mi przypadkach przyjmowano, że ZAiKS i STOART chroni
    wszystkie utwory. Mają jakąś podstawę prawną na to, ale nie pamiętam jaką. W
    każdym razie wyroki skazujące zapadają. Znam takich, co żądali wykazu
    chronionych utworów i sądy uznawały, że nie mają racji. Nie chce mi się
    teraz wyszukiwać podstaw, ale było tego zbyt wiele, by wszystkie sądy się
    myliły. Proponuję chwilowo przyjąć jako dogmat.

  • 3. Data: 2004-09-09 23:31:33
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > Z punktu widzenia ZAiKSU tak. Ale owe kopie są nielegalne, więc ZPAV może
    > złożyć wniosek. Jak bedziesz wpąłcał tantiemy, to nie wniosą.

    Z moich rozmów z ZAiKSem wynikło, że NIE MOŻNA publicznie odtwarzać MP3
    /oczywiście mając oryginał/ :)

    A Ustawa o Prawie Autorskim chyba dopuszcze kopię na własny użytek jeśli
    posiadam oryginał :)

    --
    Krzysiek M.
    GG 3025201

  • 4. Data: 2004-09-10 21:26:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z moich rozmów z ZAiKSem wynikło, że NIE MOŻNA publicznie odtwarzać MP3
    > /oczywiście mając oryginał/ :)
    >
    > A Ustawa o Prawie Autorskim chyba dopuszcze kopię na własny użytek jeśli
    > posiadam oryginał :)

    Toteż właśnie piszę, że jest rozbieżność pomiędzy różnymi organizacjami. Z
    punktu widzenia ZAiKS i STOART nie ma większego znaczenia, z czego
    odtwarzasz muzykę. Tantiemy płacisz za rozpowszechnianie muzyki jako takiej.
    Natomiast jest istotna różnica z punktu widzenia ZPAV, bo oni chronią
    producentów płyt CD i kaset MK. Problem jest w tym, że normalnej płyty
    publicznie odtwarzać nie możesz. Płyty dla discjokey-ów są o wiele droższe.