  • 1. Data: 2004-09-09 10:21:19
    Temat: KRUS - POMOCY !!!
    Od: "Krzys1972" <k...@v...pl>

    Witam Serdecznie.

    W dniu dzisiejszym totalnie się załamałem gdy usłyszałem co mi Pani w KRUS
    powiedziała. Ale zacznę od początku. Żona zarejestrowała działalność w 1998
    roku w Poznaniu. Prowadziła ją faktycznie do grudnia 2001. W styczniu 2002
    wyjechaliśmy z Poznania do Gdańska. Niestety z baraku wiedzy nie złożyliśmy
    stosownych dokumentów wyrejestrowujących działalność gospodarczą. Byliśmy
    przekonani iż urząd skarbowy nie otrzymując już żadnych deklaracji sam ją
    zamknie. W lipsu 2002 roku żona została dopisana do brata jako domownik i
    opłacała składki KRUS oraz pobierała zasiłek na jedno dziecko a następnie 2
    dwoje dzieci. W marcu 2004 zarejestrowała żona nową działalność. Zgłosiła to
    do US oraz KRUS. W dniu dzisiejszym Pani w KRUS poinformowała nas iż
    otrzymała informacje od US iż żona ma dwie działalności. Jedną działająca do
    dziś od 1998roku a drugą od marca tego roku. W związku z tym iż na pierwsza
    działalność cały czas istnieje to żona nie mogła zarejestrować się i płacić
    składki w KRUS jako domownik. Tłumaczyłem tej Pani iż działalność została
    zaprzestana w grudniu 2001 ale ona potrzebuje dokumenty bo inaczej cofnie
    żonie ubezpieczenie i będziemy musieli zwrócić sporo pieniędzy do KRUS. Tak
    jak już pisałem nie mam żadnych dokumentów potwierdzających zakończenie
    działalności. Dzwoniłem dziś do Pani z Urzędu Miasta i powiedziała mi iż nie
    może wystawić mi wstecznego wyrejestrowania działalności tylko z data
    dzisiejszą a jedyne co może zrobić to napisać na nim adnotację iż według
    zony informacji działalność została zakończona w grudniu 2001. Bardzo was
    proszę o pomoc bo to dla nas naprawdę tragedia życiowa. Czy Urząd Skarbowy
    może wystawić jakieś wsteczne wyrejestrowanie działalności lub jakiej
    zaświadczenie na podstawie do kiedy były składane dokumenty PIT i VAT
    wystawić zaświadczenie iż działalność została zaprzestana w dniu tym i tym.
    Czy taki dokument powinien wystarczyć dla KRUS ?? Bardzo proszę, doradźcie
    co można zrobić, gdzie się udać, jak rozmawiać aby załatwić ten problem
    pozytywnie. Tę nową działalność i tak zamykamy do końca września gdyż według
    nowych przepisów nie będzie nas stać na płacenie ZUS. Proszę pomocy.
    Chętnie zapraszam na prix jeśli ktoś mógłby pomóc.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-09-09 10:45:47
    Temat: Re: KRUS - POMOCY !!!
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > stosownych dokumentów wyrejestrowuj?cych działalno?ć gospodarcz?. Byli?my
    > przekonani iż urz?d skarbowy nie otrzymuj?c już żadnych deklaracji sam j?
    > zamknie.

    ło matko .... a jakim to cudem ? Teraz to juz po ptokach.

  • 3. Data: 2004-09-09 11:21:07
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 9 wrz o godzinie 12:21, na pl.soc.prawo, Krzys1972 napisał(a):

> [...]
    > przekonani iż urząd skarbowy nie otrzymując już żadnych deklaracji sam ją

    czekaj, czekaj - czy ja dobrze Cię rozumiem?
    Twoja żona nie poinformowała USu o zakończeniu prowadzenia działalności czy
    nawet nie dokonała wykreślenia jej z ewidencji w urzędzie miasta?
    Jeżeli nie poinformowała UMu to............

> [...]
    > dzisiejszą a jedyne co może zrobić to napisać na nim adnotację iż według
    > zony informacji działalność została zakończona w grudniu 2001.

    Raany - więc nawet UMu nie poinformowała o zaprzestaniu prowadzenia DG....
    Oczywiście że Urząd Miasta nie wystawi Ci żadnego dokumentu z data wsteczną
    - czego by Twoja oczekiwała? To zakrawa na absurd.

> [...]
    > zaświadczenie na podstawie do kiedy były składane dokumenty PIT i VAT
    > wystawić zaświadczenie iż działalność została zaprzestana w dniu tym i tym.

    A na jakiej podstawie US ma stwierdzić że DG faktycznie została
    zaprzestana? Ani US ani UM nie zostali poinformowani o tym - winą możesz
    obarczyć tylko swoją żonę, albo i siebie że jej nie poradziłeś jak powinna
    postąpić.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-09-09 19:16:59
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 9 Sep 2004 12:21:19 +0200, Krzys1972 naskrobał(a):

> [...]
    > pozytywnie. Tę nową działalność i tak zamykamy do końca września gdyż według
    > nowych przepisów nie będzie nas stać na płacenie ZUS. Proszę pomocy.

    prawde powiedziawszy to nie ma argumentów :> Nie zrobiono niczego co
    pozwalało by zamknąć DG. Pozostaje chyba tylko napisać pismo do KRUS z
    prośbą o umorzenie zobowiązania :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org