  • 1. Data: 2004-04-07 16:41:51
    Temat: Z paszportem na poczcie
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

    Witam. Mam taki problem: Nie posługuję się dowodem, bo zmieniłam mieszkanie
    adres, stan cywilny... słowem, dane są nieaktualne. Wiem, że powinnam wystąpić
    o nowy dowód, ale... no, nieważne, z róznych powodów przeciąga się to. Ale mam
    paszport. Ważny, niezniszczony... ale bez wpisanego adresu. i tu zaczynają się
    schody. Co jakiś czas przychodzi do mnie korespondencja listem poleconym. No to
    wędruję na pocztę z paszportem i awizem. Panienka w okienku z uporem maniaka
    wertuje mój paszport wreszcie strwierdza radosnie, że nie ma w nim adresu. A
    jak nie ma, to ona listu nie wyda. Tłumaczę jak pastuch krowie na miedzy, że to
    dokument ze zdjęciem, że musiałby to być zbieg okoliczności, żebym przechwyciła
    akutar nie swoje awizo z takim samym imieniem i nazwiskiem. W koncu się udało.
    Ale czasu straciłam duuużo. I mam pytanie: jak jest z tyma paszportem na
    poczcie?
    I po co jej adres? a Jak wysyłam pocztę na adres korespondencyjny to w dowodzie
    adres też się nie zgadza i ten sam cyrk...

  • 2. Data: 2004-04-07 17:43:35
    Temat: Re: Z paszportem na poczcie
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Magda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I po co jej adres? a Jak wysyłam pocztę na adres korespondencyjny to w
    dowodzie
    > adres też się nie zgadza i ten sam cyrk...

    Jeśli odbierasz list zaadresowany na Twoje imię i nazwisko, to nie powinno
    być żadnego problemu i nie ma powodu szukac adresu.

    Natomiast w ustawie prawo pocztowe napisano:

    Art. 26.
    [...]
    2. Przesyłka, jeżeli nie jest nadana na poste restante, może być także
    wydana ze
    skutkiem doręczenia:
    [...]
    3) osobie pełnoletniej zamieszkałej razem z adresatem, jeżeli adresat nie
    złożył
    w placówce operatora zastrzeżenia w zakresie doręczenia przesyłki
    rejestrowanej lub przekazu pocztowego:
    a) pod adresem wskazanym na przesyłce, przekazie pocztowym lub w
    umowie o świadczenie usługi pocztowej,
    b) w placówce operatora;

    i po to adres jeśli odbierasz dla kogoś.

  • 3. Data: 2004-04-07 22:55:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy"
    <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem nie masz racji. Nie masz, bo pracowni poczty nie jest w
    stanie stwierdzić, czy Magda jest adresatem na podstawie paszportu.

  • 4. Data: 2004-04-08 01:33:50
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Magda" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    dowodzie
    > adres też się nie zgadza i ten sam cyrk...

    zadzwoń piętro wyżej na poczcie, szybko wytłumaczą pani w okienku o co
    chodzi.
    Ja w ten sposób z dowodem i innym adresem odbierałem pocztę przez dwa lata.
    Raz odpowiedziałem, bo mieszkam, ale nie jestem zameldowany i nigdy więcej
    nie było problemu.
    W ten sam sposób odbierałem listy dla żony, która też nie była zameldowana.