  • 21. Data: 2008-02-28 23:30:53
    Temat: Re: Z kim mam sie sadzic ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:fq7fv2$2tl$1@news.wp.pl...
    > Spółdzielnia nie świadczy członkowi usługi.

    To za co wystawia fakturę?

  • 22. Data: 2008-02-28 23:39:18
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Brednie.
    Jakby wystawiała fakture od rzekomej "usługi" ogrzania mieszkania to by jeszcze VAT
    musiała naliczyć.
    JaC

    -----

  • 23. Data: 2008-02-28 23:41:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Brednie.
    > Jakby wystawiała fakture od rzekomej "usługi" ogrzania mieszkania to by
    > jeszcze VAT musiała naliczyć.

    Sadzisz, że nie nalicza? Jak myślisz, jaką fakturę spółdzielnia dostaje od
    Ciepłowni? Bez vat-u? A jeśli ma swoją własną kotłownię, to za gaz, czy
    węgiel płaci bez vat-u? Nie bardzo rozumiem, do czego zdążasz swoim
    rozumowaniem. Spółdzielnia dzieli koszty ogrzewania na mieszkańców. Te
    koszty obejmują również VAT, bo czemu by nie miały obejmować. Tyle, ze
    spółdzielnia nie wystawia za to faktur mieszkańcom. Ale przykładowo firmom
    wynajmującym lokale użytkowe już na pewno tak. I zapewniam Cię, że tam jest
    VAT.

  • 24. Data: 2008-02-28 23:54:19
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    No zobacz, nareszcie wpadłes na trop wyniku zerowego spółdzielni mieszkaniowej: lewy
    słupek równa się prawemu słupkowi.
    JaC

    -----

  • 25. Data: 2008-02-29 00:15:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No zobacz, nareszcie wpadłeś na trop wyniku zerowego spółdzielni
    > mieszkaniowej: lewy słupek równa się prawemu słupkowi.

    Najpewniej masz rację, tylko nijak nie potrafię wywnioskować o co też by Ci
    mogło tu chodzić. Co też owe równe słupki miały by ewentualnie zmienić w
    przedmiocie ewentualnego oszustwa na szkodę pytającego? Ufam, ze rozjaśnisz
    trochę te wątpliwości, bo spać nie będę mógł zapewne :-)))

  • 26. Data: 2008-02-29 00:30:18
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Oszustwo co do wartości świadczonej usługi. A usługą jest ogrzewanie
    > mieszkania.

    Zaraz, to kto świadczy tę usługę? Niżej napisałeś, ze ciepłownia. Mieszkanie
    ogrzewa spółdzielnia? Do niej trafiaja wszystkie pieniądze z tego tytułu? Bo
    jeśli nie spółdzielnia, to brak znamion wykroczenia z art. 134 par. 1 kw po
    stronie osób w niej zatrudnionych. A może spółdzielnia świadczy usługę dla
    ciepłowni? To jaka szkodę ponosi ciepłownia z powodu zawyzenia ceny u odbiorcy?
    Czy ogrzewanie jest świadczeniem usługi, czy sprzedażą towaru - energii cieplnej?

    > Gdyby spółdzielnia źle naliczyła opłatę, ale po wykazaniu tego błędu
    > skorygowała błąd, można by było zakładać, ze by to wynikiem błędu. Czy
    > zawiniony, czy nie, to i tak nie wyczerpywał by w takiej sytuacji znamion
    > przestępstwa. Ale skoro spółdzielnia upiera sie przy swoim w sytuacji, gdy
    > jak wynika z postu inicjującego wątek sprawa jest dość oczywista, to
    > pozostaje jedynie założenie, że ktoś w spółdzielni liczył na to, że
    > lokatorzy tego nie sprawdzają.

    Załozyć to możesz konia do wozu. Udowodnij, że ktoś celowo z góry miał zamiar
    oszukania lokatorów. A w prawie karnym istnieje coś takiego, jak art. 5 kpk.

    > A to jest właśnie oszustwo.

    Oczywiście, ze nie jest. W najgorszej dla danej osoby ze spółdzielni mogłoby
    wchodzić w grę przestępstwo przywłaszczenia mienia - odmowa zwrotu nienaleznie
    pobranych pieniędzy (oczywiście gdy sytuacja jest rzeczywiście oczywista i
    spółdzielnia nie kwestionuje własnego błędu). Skoro jednak "spółdzielnia
    upiera sie przy swoim", to jest to ewidentnie sprawa cywilna, i każdy asesor
    prokuratorski napisałby w tej sytuacji postanowienie o odmowie wszczęcia.

    W końcu nie
    > każdy musi się na tym znać i otrzymując rozliczenie ze spółdzielni ma prawo
    > zakładać, że jest prawidłowe. Fakt, ze akurat nasz pytający sie na tym znał
    > nie zmienia w niczym stanu faktycznego.

    A więc powtarzam - którą z form oszustwa takie zachowanie wyczerpuje, skoro
    przedpiśca ani nie został wprowadzony w błąd, ani w takim błędzie nie tkwił,
    ani nie był uposledzony? Usiłowanie? Ale przecież okazało się, ze na razie
    zapłacił więcej niż powinien, więc czyn ostał dokonany... Moze istniene jakiś
    iny paragraf na to z kk?

  • 27. Data: 2008-02-29 00:32:31
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > przedmiocie ewentualnego oszustwa na szkodę pytającego? Ufam, ze rozjaśnisz
    > trochę te wątpliwości, bo spać nie będę mógł zapewne :-)))

    Pewnie o to, że usługę świadczy ciepłownia, a nie spółdzielnia.

  • 28. Data: 2008-02-29 00:47:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie o to, że usługę świadczy ciepłownia, a nie spółdzielnia.

    Po pierwsze w wielu wypadkach kotłownie należą do spółdzielni. Nie
    wszystkie mają zewnętrznych dostawców ciepła. Poza tym pozostaje nadal
    odpowiedzialność z art. 286 kk. Pamiętaj, że zacytowany przeze mnie artykuł
    jest tylko w niektórych wypadkach względniejszy dla sprawcy. Jeśli nie
    znajdzie zastosowania, to 286 kk zawsze znajdzie. Ważnym jest, by dowieść
    celowość działania. Tę można dowieść tym, że pomimo jednoznacznego
    wykazania błędu spółdzielnia nadal nie zwraca niesłusznie naliczonych
    środków, a co za tym idzie można sądzić, ze błędnie wystawia faktury
    celowo.

  • 29. Data: 2008-02-29 01:00:23
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > wykazania błędu spółdzielnia nadal nie zwraca niesłusznie naliczonych
    > środków, a co za tym idzie można sądzić, ze błędnie wystawia faktury

    Powtarzam - przy przestepstwie z art. 286 par. 1 k nalezy dowieść z góry
    powzietego zamiaru oszustwa. W tym przypadku zatem przy wystawieniu faktury, a
    nie przy odmowie zwrotu nadpłaty. Bo to co najwyzej mogłoby wypełniac znamiona
    przywłaszczenia. Odmowa zwrotu niesłusznie naliczonych środków w zadnym
    przypadku nie dowodzi wczesniej istniejącego zamiaru oszustwa. Dowodzi jedynie
    zamiaru istniającego w momencie odmowy zwrotu. W prawie karnym nie mozna
    "sądzić", tylko jednoznacznie bez zadnych wątpliwości dowieść.

  • 30. Data: 2008-02-29 17:59:59
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Ci

    > Pewnie o to, że usługę świadczy ciepłownia, a nie spółdzielnia.

    Kotlownia jest lokalna - nalezy do SM

    Fantom