  • 11. Data: 2008-02-28 06:30:26
    Temat: Re: Z kim mam sie sadzic ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > IMHO nie masz jak pozwać spółdzielni, chyba że:
    > wpłacisz im według ich żądania;

    Wplacilem - mialem nadplate i tek

    > zażądasz pisemnie zwrotu nadpłaty;

    Nie zadalem zwrotu naplaty bo nie wiem ile ona wynosi. Ale napsialem, ze
    chche wyjasnienei rozliczenia bo jest zle zrobione z tego i tego powodu

    > po dwóch Twoich pismach i braku zwrotu "nadpłaty" skierujesz sprawę do
    sądu.
    > Zajęcie dla hobbysty.
    > Najpierw sprawdź, czym się różni licznik od podzielnika.
    > Prawnie, nie fizycznie.
    > Później jakie były na ten temat uchwały lub leguraminy.
    > Później, jaki jest udział kosztów stałych.
    > No i legalizacja.
    > I plomby.

    Ale wszyscy w SM tak maja - nie ze jestem sam z tym licznikiem

    Fantom

  • 12. Data: 2008-02-28 06:31:39
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Poinformować na piśmie. Po tym, jak zarząd pozostawi bez rozpatrzenia
    > złożyć zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. O ile mogli by się pomylić
    > tym samym odpadały by znamiona oszustwa, to skoro czynią to świadomie, to
    > jest to przestępstwo. Do 100 zł było by to wykroczeniem (jest lex
    specjalis
    > w kw). Powyżej tej kwoty 286 kk.

    Czyli mam isc na policje a nie skarzyc sie z cywilnego ?
    I czkeac na wynik postepowania - jak wykaza, ze mnie oszukali to dopiero
    wtedy do cywilnego po kase ?

    Fantom

  • 13. Data: 2008-02-28 10:33:34
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Zażądaj rachunku z zarzadu wg KC.
    Jak nie przedstawia, możesz zażądać sądownie.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-02-28 18:10:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Skoro jest oczywistym, że spółdzielnia to wadliwie liczy. Skoro pomimo
    wykazania im, ze wadliwie liczą, nadal wystawiają fałszywe faktury, to na
    co czekać? Taż przynajmniej należy odjąć zużycie z poprzedniego roku od
    obecnego i co najmniej o tyle Cie oszukano.

  • 15. Data: 2008-02-28 19:44:06
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > co czekać? Taż przynajmniej należy odjąć zużycie z poprzedniego roku od
    > obecnego i co najmniej o tyle Cie oszukano.

    Tylko, ze za to placi sie zaliczkowo a po roku rozliczenie. Mam przestac
    placici zaliczki ? One sa ujete w calosci czynszu.

    To z kim mam sie sadzic ?

    Fantom

  • 16. Data: 2008-02-28 20:19:27
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > jest to przestępstwo. Do 100 zł było by to wykroczeniem (jest lex specjalis

    Mógłbyś podać podstawę prawna?

  • 17. Data: 2008-02-28 21:22:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Mógłbyś podać podstawę prawna?

    Art. 134. § 1. Kto przy sprzedaży towaru lub świadczeniu usług oszukuje
    nabywcę co do ilości, wagi, miary, gatunku, rodzaju lub ceny, jeżeli
    nabywca poniósł lub mógł ponieść szkodę nie przekraczającą 100 złotych,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto przy nabyciu produktów rolnych lub
    hodowlanych oszukuje dostawcę co do ilości, wagi, miary, gatunku lub ceny,
    jeżeli dostawca poniósł lub mógł ponieść szkodę nie przekraczającą 100
    złotych.
    § 3. Usiłowanie wykroczenia określonego w § 1 lub 2 oraz podżeganie i
    pomocnictwo są karalne.

  • 18. Data: 2008-02-28 22:00:44
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To ja bym jeszcze poprosił o interpretację:
    1. Pod jakie to świadczenie usług oraz oszustwo co do czego art. 134 par. 1
    kw podpada nieprawidłowe naliczenie opłaty licznikowej przez zarządcę spółdzielni?
    2. Jak się ma wypełnienie znamion oszustwa "po tym, jak zarząd pozostawi bez
    rozpatrzenia", jeśli dla zaistnienia przestępstwa z art. 286 par. 1 kk jest
    wymagane istnienie z góry powzietego zamiaru; jak się mają tutaj inne znamiona
    oszustwa ,w tym "wprowadzenie w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania", skoro autor wątku od samego
    początku jest świadomy, ze opłata zostala źle naliczona?

  • 19. Data: 2008-02-28 23:14:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > par. 1
    > kw podpada nieprawidłowe naliczenie opłaty licznikowej przez zarządcę

    Oszustwo co do wartości świadczonej usługi. A usługą jest ogrzewanie
    mieszkania.

> [...]
    > samego
    > początku jest świadomy, ze opłata zostala źle naliczona?

    Gdyby spółdzielnia źle naliczyła opłatę, ale po wykazaniu tego błędu
    skorygowała błąd, można by było zakładać, ze by to wynikiem błędu. Czy
    zawiniony, czy nie, to i tak nie wyczerpywał by w takiej sytuacji znamion
    przestępstwa. Ale skoro spółdzielnia upiera sie przy swoim w sytuacji, gdy
    jak wynika z postu inicjującego wątek sprawa jest dość oczywista, to
    pozostaje jedynie założenie, że ktoś w spółdzielni liczył na to, że
    lokatorzy tego nie sprawdzają. A to jest właśnie oszustwo. W końcu nie
    każdy musi się na tym znać i otrzymując rozliczenie ze spółdzielni ma prawo
    zakładać, że jest prawidłowe. Fakt, ze akurat nasz pytający sie na tym znał
    nie zmienia w niczym stanu faktycznego.

  • 20. Data: 2008-02-28 23:28:59
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Spółdzielnia nie swiadczy członkowi usługi.
    JaC

    -----