eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZ jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu? › Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
  • Data: 2017-05-23 13:25:45
    Temat: Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trefniś <t...@m...com> pisze:
    > [...]
    > Teraz policja musi w 48 godzin doprowadzić zatrzymanego przed oblicze
    > sądu z prokuratorskim wnioskiem o tymczasowe aresztowanie. I to jest
    > bardzo krótki czas, który może powodować wymuszanie zeznań na
    > zatrzymanym.
    > Teraz proponujesz 24 godziny? Na wstępną pracę policji, prokuratora,
    > doprowadzenie do sądu?
    > Niewykonalne i de facto szkodliwe także zatrzymanego. [...]

    IMHO 24h powinny być celem do osiągnięcia za powiedzmy 10 lat.
    Krokami do tego celu mogłoby być stopniowe podwyższanie w policji progu
    służbowego decydowania o zatrzymaniu na ponad 24h (inne progi w wielkich
    aglomeracjach a inne w "Pipidówkach") oraz obniżania progu wymaganego do
    uzyskania odszkodowania za zatrzymanie przy zatrzymaniu na ponad 24h.

    Ja się mogę zgodzić że tego się nie da (łatwo) szybko zmienić.
    Ni złamanego wuja się nie zgodzę ma na zawsze zostać jak jest.
    Dla takiej "nie szybkiej" prokuratury jak ta od Wrocławia pod ministrem
    Ziobrą bez bata każdy termin będzie za krótki.

    --
    A. Filip