  • Data: 2005-07-18 20:41:07
    Temat: Re: Wzrost napięcia w sieci elektr. i spalenie monitora
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-07-18 16:23 Andrzej Lawa napisał(a):

    > Mówisz? Podaj podstawę tego "na pewno".
    >
    > Informacje oficjalne ze STOENu: napięcie nominalne 230V, tolerancja:
    > +10%, -5%. I to powinno być w umowie/warunkach technicznych.
    >
    > 10% z 230V to 23V, czyli do 253V to jeszcze 'norma'.

    Źle napisałeś.
    "Dopuszczalne odchylenie napięcia od znamionowego w czasie 15 minut
    w przedziale od -10% do +5% w sieciach o napięciu znamionowym niższym
    niż 110 kV (...)" (http://www.stoen.pl/fileadmin/STOEN/Umowy/OW.qxd.pd
    f)
    Akurat w tym przypadku nie chodzi o STOEN a inny zakład, ale te +5% to
    jest ok. 242 V, jak napisałem w pierwszym poście.
    No i na pewno takie wysokie napięcie było dłużej niż 15 minut (kilka
    godzin chyba), ale nie mamy jak tego udowodnić.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/