  • Data: 2005-07-18 21:02:03
    Temat: Re: Wzrost napięcia w sieci elektr. i spalenie monitora
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Źle napisałeś.
    > "Dopuszczalne odchylenie napięcia od znamionowego w czasie 15 minut
    > w przedziale od -10% do +5% w sieciach o napięciu znamionowym niższym

    Czyli albo błąd na stronie, albo w materiałach informacyjnych pomocy
    technicznej...

    > niż 110 kV (...)" (http://www.stoen.pl/fileadmin/STOEN/Umowy/OW.qxd.pd
    f)
    > Akurat w tym przypadku nie chodzi o STOEN a inny zakład, ale te +5% to

    Nieważne - normy są dość ogólne.

    > jest ok. 242 V, jak napisałem w pierwszym poście.
    > No i na pewno takie wysokie napięcie było dłużej niż 15 minut (kilka
    > godzin chyba), ale nie mamy jak tego udowodnić.

    Swego czasu w UK normą było 240V... i nikt się w konwersję zasilania nie
    bawił. Nie przesadzajmy :) 10% różnicy w napięciu wejściowym każdy
    poprawnie skonstruowany zasilacz powinien przeżyć - a dla układy za
    silaczem nie powinny tego nawet zauważyć.

    Swoją szosą co to za szajsowany LCD? Jakiej firmy? I czy był podłączony
    przez jakąś listwę zabezpieczającą? Plus ostatnio były burze - może
    poszedł 'ciut' większy impuls jak trafiło w linię. Od czegoś takiego
    umywają ręcę.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)