eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTen pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura] › Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <61117559$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <61118fd4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <9GlQI.424122$nc1.360774@fx12.ams1>
    <6111ffb3$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <1u99do2zi3zr7.awqry3ub5ai$.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <6113b935$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <s4a62jlm8xjc$.4cq8pou3zavi.dlg@40tude.net>
    <611ba7f5$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1o4151aj8guzp$.1pc6oujk35bn3$.dlg@40tude.net>
    <611bbfd5$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <1624kdqkgrwls.1uf0bnfnwpsbz$.dlg@40tude.net>
    <611bffbd$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <1le4ut3v6no41.n2cxwp9cyqkd$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk
    2010 (PO+PSL)
    Date: Tue, 17 Aug 2021 23:48:26 +0200

    W dniu 17.08.2021 o 21:09, J.F pisze:

    > Gdzie?

    Bałkany przykładowo.

    > Baryczny tez nie jest zbyt dokladny, bo raz ze te 10m dokladnosci to
    > moze byc trudne do osiagniecia, dwa - ze moze byc potrzebny czas na
    > zadzialanie.
    > No i nie wykryje np 50m masztu antenowego czy drzewa.
    > Albo jak piszesz - stromego klifu.

    Dlatego też oni tak inaczej latają.

    > Stad na karcie podejscia sa okreslone minimalne wysokosci baryczne i
    > tego ma sie pilot trzymac. Wysokosc nad terenem jest kompletnie
    > nieistotna ... dopoki jest wystarczajacy zapas :-)

    No właśnie o to mi chodzi.

    > A to swoja droga. Najprostsza metoda na rozbicie samolotu we mgle ...
    > i moze byc trudna do udowodnienia.
    > Ale zeby temu zapobiec, to powinna czekac na lotnisku ekipa BOR z
    > przenosna stacja meteo, lub np skorzystac z pomocy Jaka, ktory tam juz
    > stal na plycie.

    Nie zdziwił bym się, jakby załoga JAK-a im te dane przekazywała.

    > Tylko IMO teorie masz zbyt wybujałą. Nawigator odczytywal RW, bo po
    > wypadku Casy takie mial zadanie. Oprocz tego mieli wystarczajaco duzo
    > wysokosciomierzy barycznych, aby sie nimi poslugiwac.
    > Co zreszta jest podstawowym wyszkoleniem pilota.

    Tylko oni nie ufali ciśnieniu, więc nie patrzyli na barometryczne
    wysokościomierze.

    > IMO - tu pilot zapomnial, lub nie wiedzial, ze cisnienie przestawione,
    > patrzy na wskazowke, mysli ze jest za wysoko, wiec szybko schodzi.
    > Pozostaja jednak inne watpliwosci.
    > W dodatku nawigator mowi uspokajajace "100m", kontroler z wiezy
    > "na sciezce" ...

    Kontroler oceniał wysokość lotu na podstawie danych z samolotu, to jak
    mu czytali z RW, to było na ścieżce.

    --
    Robert Tomasik