  • 1. Data: 2005-08-25 10:12:12
    Temat: Wzór podpisu
    Od: "KomiKomi" <k...@g...pl>

    4 lata temu zawarłem z bankiem umowę prowadzenia rachunku. Jeden z punktów
    tej umowy stanowi, iż podpis złożony na umowie jest traktowany jako wzór
    podpisu klienta dla operacji/dyspozycji wykonywanych przez klienta. Umowa
    została sporządzona w 2 jednobrzmiących egzemplarzach.
    Egzemplarz, który posiada bank został przeze mnie (i bank) podpisany 4 lata
    temu
    Egzemplarz, który ja posiadam NIE ZOSTAŁ podpisany przeze mnie, a jedynie
    przez bank.
    Planuję podpisać się na moim egzemplarzu umowy i ten podpis traktować jako
    wzór podpisu (nie pamiętam jaki podpis składałem 4 lata temu na egzemplarzu
    który ma bank, a bank jest internetowy i za przesłanie kopii umowy życzy
    sobie 50PLN).
    Czy moje postępowanie jest zgodne z prawem? Czy Bank może zakwestionować
    podpis pod moją dyspozycją. Dla uszczegółowienia mam zamiar złożyć ten podpis
    tylko raz NA DYSPOZYCJI ZAMKNIĘCIA RACHUNKU :-)

  • 2. Data: 2005-08-25 10:56:09
    Temat: Re: Wzór podpisu
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > który ma bank, a bank jest internetowy i za przesłanie kopii umowy życzy

    Złożenie po czterech latach innego podpisu tylko na Twoim egzemplarzu nie będzie
    skuteczne wobec banku jako nie uzgodnione z nim i nie będące wyrazem zgodnej
    woli i zamiaru obu stron umowy (jeżeli wzór podpisu był częścią zawartej umowy)
    bądź też jako okoliczność o której nie powiadomiłeś prawidłowo banku (jeżeli wzór
    podpisu nie był częścią umowy a jedynie efektem Twojego jednostronnego
    oświadczenia złożonego wobec banku).
    Bank - o ile zmiana nie zostanie z nim uzgodniona bądź o ile nie poinformujesz o niej

    banku w prawidłowy sposób (wszystko zależy tu od dokładnej treści umowy)
    będzie mógł ten podpis zakwestionować jako niezgodny z treścią Waszego
    porozumienia zawartego w momencie zawierania umowy, bądź tez niezgodny ze
    znanym bankowi wzorem podpisu złożonym wcześniej przez Ciebie. W zasadzie -
    jeśłi do banku wyślesz tylko pisemko z innym podpisem niż na wzorze to szanujący
    się i dbający o bezpieczeństwo klienta Bank wręcz powienien zakwestionować ten
    podpis.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2005-08-25 13:51:34
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl>

    KomiKomi wrote:
    [...]
    > jako wzór podpisu (nie pamiętam jaki podpis składałem 4 lata temu na

    Tzn. co - podpisales sie innym imieniem i nazwiskiem ?
    A moze "do gory nogami" ? ;-)
    Przeciez charakter pisma nie moze sie zmienic w ciagu 4 lat!
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    GSF 600S '03 (black)

  • 4. Data: 2005-08-25 19:47:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl> napisał w
    wiadomości news:dekid8$e16$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przeciez charakter pisma nie moze sie zmienic w ciagu 4 lat!

    Bardzo się mylisz. Ja akurat mam problem ze złożeniem dwóch jednakowych
    podpisów nawet jeden po drugim. Kolejne podpisy robią mi się coraz
    prostsze "asymptotycznie dążąc do linii prostej". Ostatnio w banku
    składałem "w jednej sesji" kilkanaście podpisów na różnych dokumentach. Z
    pierwszego podpisu mozna było wyczytać inicjał imienia i nazwisko, z
    ostatniego tylko inicjały a i to trochę na siłę. Teraz nawet nie pamiętam
    jaka wersja podpisu znalazła się na karcie wzorów podpisów. Wielokrotnie
    miewałem w bankach problemy z tego powodu. Zbawieniem jest dla mnie podpis
    elektroniczny, ale nie zawsze tak można.

    Alek

  • 5. Data: 2005-08-25 19:55:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KomiKomi" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    Nie całkiem na temat, ale skutecznie. Napisz wypowiedzenie i idź do
    notariusza, niech potwierdzi Twój podpis na wypowiedzeniu. Kosztuje to
    kilkanaście złotych, a bank nie będzie mógł się zasłaniać żadnymi
    wzorami podpisów.

  • 6. Data: 2005-08-25 21:38:41
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    KomiKomi wrote:
    > Planuję podpisać się na moim egzemplarzu umowy

    A po co?

    > Czy moje postępowanie jest zgodne z prawem? Czy Bank może zakwestionować
    > podpis pod moją dyspozycją. Dla uszczegółowienia mam zamiar złożyć ten
    > podpis tylko raz NA DYSPOZYCJI ZAMKNIĘCIA RACHUNKU :-)

    Prościej chyba zanieść oświadczenie woli wypowiedzenia umowy prowadzenia
    rachunku, i podpisać się tak jak się teraz podpisujesz.

    Ostatnio miałem taką sytuację, że w banku mi odmówili realizacji przelewu
    (niezgodność podpisu ze starym wzorem -- w końcu przelew wykonałem przez
    Internet), ale rachunek już zamknąłem, używając tego samego podpisu.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 7. Data: 2005-08-26 07:07:22
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Prościej chyba zanieść oświadczenie woli

    Prościej ale pod warunkiem, że placówka banku jest blisko, a wcale tak nie musi
    być ;)
    Gdyby dotarcie do banku osobiście było kłopotem pozostaje podany wcześniej
    sposób z potwierdzeniem podpisu u notariusza i wysłaniem oświadczenia z takim
    podpisem do banku

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-08-26 07:16:03
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > Prościej chyba zanieść oświadczenie woli wypowiedzenia umowy prowadzenia
    > rachunku, i podpisać się tak jak się teraz podpisujesz.

    Ale pytający nie może zanieść, bo to bank internetowy i musi podpisane
    zgodnie ze wzorem wypowiedzenie wysłać pocztą :)

    --
    Podrawiam,
    Shield.

  • 9. Data: 2005-08-26 08:28:17
    Od: "KomiKomi" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Podsumowując:

    1. Gdy złożę podpis na moim egzemplarzu umowy nie będzie on traktowany przez
    Bank jako wzór mojego podpisu, bo złożę go 4 lata później niż zakładałem
    rachunek.

    2. Podpis złożony w obecności notariusza nie może być kwestionowany przez
    Bank nawet gdyby różnił się od mojego wzoru podpisu który ma Bank i nawet gdy
    zapisy umowy rachunku mówią, ze wzorem podpisu jest ten złożony na umowie.

    3. Nie mogę podpisać się w taki sam sposób jak 4 lata temu, bo wtedy robiłem
    to prawą ręką a dzisiaj robię to ręką lewą.

    4. Nie mogę zanieść tego wypowiedzenia rachunku do Banku i w ich obecności
    złożyć podpis, bo bank jest internetowy.