    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wystawianie faktur w czasie trwania zwolnienia L4
    Date: Sat, 28 May 2011 12:09:21 +0200

    Użytkownik "ZZtop" <z...@t...com> napisał w wiadomości
    news:irq33j$m14$1@news.onet.pl...
    > Proszę o fachową ocenę tej sytuacji.
    > Faktura ma brzmieć jak zwykle : Stała opłata ryczałtowa miesięczna,
    > suma, vat. itp.

    Wydaje mi sie, ze gdyby ta stala oplata ryczaltowa miesieczna zostala
    obnozona o kwote proporcjonalnie wynikajaca z ilosci dni zwolnienia - czyli
    np. faktura opiewa na 2000 + VAT, w miesiacu majacym 31 dni chorowales 14
    dni, czyli wystawiasz FV na kwote 2000*14/31 = 903,23 + VAT. Oczywiscie w
    umowie tez powinien widniec stosowny zapis o obnizeniu
    Wtedy nikt Ci sie nie powinien doczepic.

    Mozesz tez zatrudnic zleceniobiorce na czas choroby (jesli bedzie to student
    do 26 roku zycia, albo osoba majaca taki inny tytul do ubezpieczen, ze ze
    zleceni abedzie tylko zdrotowne, to nie powinno to byc drogie rozwiazanie -
    tym bardziej, ze mozesz zleceniobiorcy wyplacic 0 zl (bo z nim si eumowisz,
    ze on bedzie dostawal kase tylko za okreslona interwencje a takowej nie
    bedzie, natomiast Ty (jako firma) zachowasz dzieki zleceniobiorcy "gotowosc"
    i uprawni Cie to do wystawienia FV na cala ryczaltowa kwote.

    Pozdrawiam
    SDD