    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wystawianie faktur w czasie trwania zwolnienia L4
    Date: Sat, 28 May 2011 08:32:59 +0200

    ZZtop pisze:

    > Własna działalność, typ pogotowie komputerowe
    > Żadnej aktywności fizycznej nie ma, stan gotowości
    > jedynie. Dotąd dostawałem za utrzymanie tego stanu
    > kwotę umowną miesięczną. Proszę bez komentarzy typu
    > synekura.
    > Jestem na zwolnieniu L4, potrwa to nawet dłuższy czas.

    Wybierz sobie:

    Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 17 stycznia 2002 r.
    II UKN 710/00

    Podpisanie w trakcie zwolnienia lekarskiego dokumentów finansowych nie
    może być traktowane jako prowadzenie działalności gospodarczej
    powodujące utratę prawa do zasiłku chorobowego (art. 18 ust. 1 ustawy z
    dnia 17 grudnia 1974 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa, jednolity tekst: Dz. U. z
    1983 r. Nr 30, poz. 143 ze zm.).
    OSNP 2003/20/498, OSNP-wkł. 2002/22/11, M.Prawn. 2003/1/11

    III UK 71/09 wyrok SN 2010-03-03
    1. Z art. 17 ust. 1 ustawy z 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa wynikają dwie
    niezależne przesłanki utraty prawa do zasiłku: 1) wykonywanie pracy
    zarobkowej w okresie niezdolności do pracy; 2) wykorzystanie zwolnienia
    w sposób niezgodny z jego celem. Do utraty prawa do zasiłku wystarczy
    zaistnienie jednej z nich.
    2. Możliwość uznania, że nie dochodzi do utraty prawa do zasiłku
    chorobowego, w przypadku aktywności zmierzającej do osiągnięcia zarobku
    w czasie pobierania tego zasiłku, występuje tylko wówczas, gdy ma ona
    charakter incydentalny i wymuszony okolicznościami.

    III UK 11/08 wyrok SN 2008-06-05
    OSNP 2009/21-22/292
    Zawarcie przez przedsiębiorcę w okresie pobierania zasiłku chorobowego
    umowy o pracę z nowym pracownikiem w ramach prac interwencyjnych
    powoduje utratę prawa do tego zasiłku na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy
    z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa (jednolity tekst: Dz.U. z
    2005 r. Nr 31, poz. 267 ze zm.).

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU