  • 1. Data: 2002-06-28 10:10:23
    Temat: Wysokość MANDATU za wykroczenie drogowe
    Od: <p...@p...onet.pl>

    W jaki sposob i gdzie zglosic watpliwosci co do kwestii obciazenia mnie
    mandatem w wysokosci 300 pln.
    Popelnilem wykroczenie drogowe - zawracanie na zielonej strzalce kierunkowej w
    lewo - zostalem zatrzymany i policjant wystawil mi mandat na 300 pln, nadmienie
    iz delikwent ktory zostal zatrzymany razem ze mna za to samo wykroczenie
    zaplacil 100 (tez mial wypisany mandat). Staralem sie interweniowac odrazu
    jednak policjant wypersfadowal mi ze za to "aroganckie" zachowanie moze mi
    dorzucic z 2 setki.

    No i co wy na to .....

  • 2. Data: 2002-06-28 10:27:13
    Temat: Re: Wysokość MANDATU za wykroczenie drogowe
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

> [...]
    > sie interweniowac odrazu jednak policjant wypersfadowal mi ze za to
    > "aroganckie" zachowanie moze mi dorzucic z 2 setki.

    My na to, że policjanci mają taryfikator z widełkami. I biorą pod uwagę
    różne dziwne rzeczy przy wyborze kwoty (zatrudnienie, markę samochodu i ...
    zachowanie kierującego pojazdem)

    Ja staram się nie kłócić i zwykle kończą na pouczeniu (to też jest kara,
    którą moga wymierzyć za mniejsze wykroczenia) lub minimalnej kwocie.

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś
    --
    Bzdrężyło, szłapy maślizgajne Tomasz Kiełpiński
    Bujowierciły w gargazonach. kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 3. Data: 2002-06-28 14:50:46
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > W jaki sposob i gdzie zglosic watpliwosci co do kwestii obciazenia mnie
    > mandatem w wysokosci 300 pln.

    nie przyjmowac mandatu - i wtedy sad grodzki
    jak przyjales - to bedzie ciezko cokolwiek zrobic

    ania

  • 4. Data: 2002-06-28 18:47:21
    Od: "Wrona" <w...@s...mowimy.stanowcze.nie.wsisiz.edu.pl>

    Skonczyl sie taryfikaor, zaczely sie problemy..... Policjant wymierzajac grzywne
    ocenia wiele rzeczy na oko (stan majatkowy itd). Najlepiej jest jezdzic w waciaku
    majac dobry samochod i mowic, ze to szefa:)

    Wiesiek

  • 5. Data: 2002-06-28 23:16:26
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    [...]
    > No i co wy na to .....

    Teraz to o wiele za pozno zeby dochodzic swojego ...
    Na drugi raz nie przyjmuj mandatu na na policjantow
    zloz skarge w stosownej komendzie miejskiej
    Dobrym zagraniem (uprzykrzajacmym zycie
    policjantom) jest wykonanie telefonu
    do jakiejs gazety i opisanie sytuacji.
    Zazwyczaj upierdliwy dziennikarz zbierajac
    material na artykul wydzwania
    na policje i ci zamiast wystawac z suszarka
    traca czas na tlumaczenie :-)

    i dalej:
    Jak nie przyjmiesz mandatu to
    sprawa trafi do Sadu Grodzkiego
    A Sady Grodzkie nie sa juz tak glupie jak
    dotychczasowe Kolegia Do Spraw Wykroczen

    TB

  • 6. Data: 2002-06-29 08:21:59
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Ha co do pierwszego komentujacego moje pytanie - ja takze z natury rzeczy
    jestem spokojny, taki bylem do chwili wypisania mi mandatu- popelnilem
    wykroczenie i basta moja wina - zmienila sie sytuacja kiedy dowiedezialem sie o
    mandacie za to samo wykroczenie w wysokosci 100 pna - wtedy poprosilem o
    wyjasnienia. I tyle.

    Ha swoja droga wydawalo mi sie ze wszyscy jestesmy rowni wobec prawa - no ale
    widac z tego sa i rowniejsi.

    Pozdrawiam i trzymajcie sie....

  • 7. Data: 2002-06-30 07:10:38
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    Obecnie jest już trochę inaczej z nie przyjęciem mandatu.
    Jężeli masz jeszcze czas odwołaj się od wysokości kwoty do Sądu Grodzkiego
    ale w miejscowości, w okręgu której popełniono wykroczenie.

    W przyszłości, jeżeli wysokość mandatu Cię nie satysfakcjonuje (?!) możesz
    go nie przyjąć i zażądać skierowania do Sądu Grodzkiego jak wyżej z
    jednoczesnym złożeniem oświedczenia (wniosku) o samodzielne ustalenie
    wysokości kary. Tzw. "samookaleczenie", jak w US. Bedziesz musiał podpisać
    druk oświadczenia o przyznaniu się do popełnienia wykroczenia z propozycją
    kary (zazwyczaj 100 do 150 zl). Policjant musi być na to przygotowany.
    Jeżeli będzie Cie chciał zaciągnąć do komisariatu na "specjalne"
    przesłuchanie, musisz się zgodzić, ale właśnie wtedy złóż skargę na to, że
    był nie przygotowany do pełnienia służby i bez potrzeby Cie ciągał.

  • 8. Data: 2002-07-01 20:28:07
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On Sun, 30 Jun 2002 09:10:38 +0200, laik523 wrote:
    >Obecnie jest już trochę inaczej z nie przyjęciem mandatu.
    >Jężeli masz jeszcze czas odwołaj się od wysokości kwoty do Sądu Grodzkiego

    Czy obecnie juz mozna sie odwolac od _wysokosci_ mandatu ?
    Dawniej formalnie rzecz biorac bylo to niemozliwe ..

    J.