  • 1. Data: 2007-10-25 12:09:11
    Temat: Wyrok w zawieszeniu i jego ewentualne odwieszenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy odwieszenie wyrku nastepuje tylko w przypadku popelnienia kolejnego
    przestepstwa tego samego typu, czy tez w przypadku popelnienia
    jakiegokolwiek kolejnego przestepstwa?
    Np. dostaje wyrok w zawieszeniu za wyłudzenie. Nastepnie uczestnicze w
    jakiejs bójce i otrzymuje kolejny wyrok w zawieszeniu ale tym razem za
    bojke. Czy to oznacza ze mam 2 wyroki w zawieszeniu, czy tez po tym drugim
    wydarzeniu de siedziec odsiadujac najpierw pierwszy wyrok (to co z niego
    zostało, a moze całosc?) a potem drugi wyrok?

    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski

  • 2. Data: 2007-10-25 12:14:00
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    > wydarzeniu de siedziec odsiadujac najpierw pierwszy wyrok (to co z niego
    > zostało, a moze całosc?) a potem drugi wyrok?

    Po zawieszeniu wykonania kary sąd może nakazać jej wykonanie w
    następujących przypadkach:

    art. 75kk:
    § 1. Sąd zarządza wykonanie kary, jeżeli skazany w okresie próby
    popełnił podobne przestępstwo umyślne, za które orzeczono prawomocnie
    karę pozbawienia wolności.

    § 2. Sąd może zarządzić wykonanie kary, jeżeli skazany w okresie próby
    rażąco narusza porządek prawny, w szczególności gdy popełnił inne
    przestępstwo niż określone w § 1 albo jeżeli uchyla się od uiszczenia
    grzywny, od dozoru, wykonania nałożonych obowiązków lub orzeczonych
    środków karnych.

    § 3. Sąd może zarządzić wykonanie kary, jeżeli skazany po wydaniu
    wyroku, lecz przed jego uprawomocnieniem się, rażąco narusza porządek
    prawny, a w szczególności gdy w tym czasie popełnił przestępstwo.

    § 4. Zarządzenie wykonania kary nie może nastąpić później niż w ciągu 6
    miesięcy od zakończenia okresu próby.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-25 19:54:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > prawny, a w szczególności gdy w tym czasie popełnił przestępstwo.
    >
    > § 4. Zarządzenie wykonania kary nie może nastąpić później niż w ciągu

    Jezeli dobrze rozumiem - sad moze odwiesic ale nie musi? Czyli po
    zakonczeniu rozprawy i ogloszeniu wyroku, jezeli sad nie odwiesił, to juz
    nie odwiesi?

    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
    W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE

  • 4. Data: 2007-10-25 20:13:33
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Budzik pisze:
    > Jezeli dobrze rozumiem - sad moze odwiesic ale nie musi? Czyli po
    > zakonczeniu rozprawy i ogloszeniu wyroku, jezeli sad nie odwiesił, to juz
    > nie odwiesi?

    nie, ewentualne rozstrzygnięcie odwieszenia nastąpi w odrębnym postępowaniu
    po drugim wyroku sąd wyśle odpowiednie zawiadomienie do sądu który wydał
    pierwszy wyrok i ten będzie rozstrzygał

    KG

  • 5. Data: 2007-10-26 17:40:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > nie, ewentualne rozstrzygnięcie odwieszenia nastąpi w odrębnym
    > postępowaniu po drugim wyroku sąd wyśle odpowiednie zawiadomienie do
    > sądu który wydał pierwszy wyrok i ten będzie rozstrzygał

    a skad sad wydajacy drugi wyrok wie o tym, ze gdzies juz jest jakis wyrok w
    zawieszeniu? Sa jakies rejestry ogólnopolskie?

    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."
    Paulo Coelho

  • 6. Data: 2007-10-26 18:02:40
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Budzik pisze:
    > a skad sad wydajacy drugi wyrok wie o tym, ze gdzies juz jest jakis wyrok w
    > zawieszeniu? Sa jakies rejestry ogólnopolskie?

    w każdej sprawie karnej sąd zasięga informacji z Krajowego Rejestru
    Karnego, a tam powinny być wszystkie skazania
    choć różnie to bywa...

    KG

  • 7. Data: 2007-10-26 21:25:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > w każdej sprawie karnej sąd zasięga informacji z Krajowego Rejestru
    > Karnego, a tam powinny być wszystkie skazania
    > choć różnie to bywa...

    rozumiem, dzieki za odpowiedz.

    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."