  • 1. Data: 2004-08-15 16:17:02
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prac
    Od: "Róża" <r...@p...onet.pl>

    Zatrudniam pracownicę od .........
    Ostatnimi czasy stwierdzam duże braki w towarze. Po ustnych wyjaśnieniach
    oczywiście się nie przyznaje, że się do nich przyczyniła i zwala winę na
    inną pracownicę. Ja jestem na 99% przekonana, że braki robi ta pierwsza. Na
    koniec miesiąca miałam wręczyć jej wypowiedzenie umowy o pracę. Ona czując
    co się święci powiedziała, że jest w ciąży (nie jestem do końca przekonana
    że jest bo nie przyniosła żadnego zaświadczenia lekarskiego). Nic na to na
    razie nie wskazuje żeby była w ciąży .
    Czy w tym momencie mogę jej dać wypowiedzenie ze względu na duże braki, czy
    może zwykłe wypowiedzenie?
    Co będzie jeśli dam jej zwykłe wypowiedzenie a ona przyniesie później
    zaświadczenie, że już wtedy była w ciąży.
    Dodam, że nie mam podpisanego żadnego oświadczenia o odpowiedzialności
    materialnej.
    Róża

  • 2. Data: 2004-08-15 17:59:38
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prac
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Róża napisał(a):
> [...]
    > zaświadczenie, że już wtedy była w ciąży.
    > Dodam, że nie mam podpisanego żadnego oświadczenia o odpowiedzialności

    Dać jej wypowiedzenie, a potem je ewnetulanie cofnąć gdy przyniesie
    zaświadczenie od lekarza o tym, że jest w ciąży.
    Jeśli braki da się udowodnić, to znaczy że ona konkretnie je spowodowała to
    zastosować art. 52 par. 1 kp, wtedy kwestia ciąży jest bez znaczenia.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-08-15 18:25:37
    Od: "Róża" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli braki da się udowodnić, to znaczy że ona konkretnie je spowodowała
    > zastosować art. 52 par. 1 kp, wtedy kwestia ciąży jest bez znaczenia.

    Nie da się jednoznacznie udowodnić, że to ona spowodowała braki. Mam
    zatrudnione 2 pracownice i jedna zwala winę na drugą. Jak pisałam jestem
    przekonana o jej winie na 99% (nie złapałam jej za rękę).
    W tej sytuacji chyba nie mogę rozwiązać umowy z art. 52 par. 1 kp.

    Dla przypomnienia:
    Art. 52.
    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę przestępstwa,
    które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym stanowisku, jeżeli
    przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem,
    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania
    pracy na zajmowanym stanowisku.

    Róża

  • 4. Data: 2004-08-16 05:47:35
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Sun, 15 Aug 2004 20:25:37 +0200, na pl.soc.prawo, Róża napisał(a):

> [...]
    > przekonana o jej winie na 99% (nie złapałam jej za rękę).
    > W tej sytuacji chyba nie mogę rozwiązać umowy z art. 52 par. 1 kp.

    To zwolnij obie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-08-18 13:10:37
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Róża wrote:

> [...]
    > oczywiście się nie przyznaje, że się do nich przyczyniła i zwala winę na
    > inną pracownicę. Ja jestem na 99% przekonana, że braki robi ta pierwsza.

    Zaloz kamere i albo filmuj "cichcem" albo niech wisi jawnie. Wtedy nawet
    moze byc tylko obudowa - winnego nie zlapiesz ale poki (jesli juz)
    sie polapia to nie beda kradly/a

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin