  • 1. Data: 2008-11-06 17:14:17
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy najmu - czy tak można?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ===Tomy=== wrote:
    > Witam.
    >
    > Osoba X jest najemcą lokalu od osoby Y.
    > Sprządzono umowę najmu z okresem ważności 1 roku.

    co to znaczy okrez ważności?
    została zawarta na okres ... ?

    > W umowie jest zapis o miesięcznym wypowiedzeniu przez wynajmującego czyli
    > Y, który ma prawo wypowiedzenia umowy pod 3 warunkami: złe zarządzanie
    > lokalem, udostepnianie go osobom trzecim nie związanymi umową, zwłoka w
    > zapłatach za wynajem oraz media.
    >
    > Sytuacja wynajmującego Y zmusza go do szybkiego zbycia nieruchomości i jest
    > zmuszony do sprzedaży domu. Czy zatem wprowadzenie w życie paragrafu z
    > miesięcznym wypowiedzeniem jest dozwolone?

    Nie. Pana X nie obchodzi sytuacja pana Y,
    Niech sobie sprzedaje, jedno drugiemu nie przeszkadza. Nowy właściciel
    mieszkania wejdzie w prawa i obowiązki pana Y.

    > Na wypowiedzeniu wynajmujący
    > wpisuje powód: sprzedaż domu co jest zgodne z prawdą.

    takiego powodu wypowiedzenia nie ma w umowie.

  • 2. Data: 2008-11-06 18:13:00
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 06 Nov 2008 11:14:17 -0600, witek napisał(a):

    > Nie. Pana X nie obchodzi sytuacja pana Y,
    > Niech sobie sprzedaje, jedno drugiemu nie przeszkadza. Nowy właściciel
    > mieszkania wejdzie w prawa i obowiązki pana Y.

    Dziękuję wszystko jasne. Dodatkowo zasięgnałem porady u radcy prawnego.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 3. Data: 2008-11-07 08:51:59
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    ===Tomy=== wrote:

    > Dziękuję wszystko jasne. Dodatkowo zasięgnałem porady u radcy prawnego.

    Ew zawsze mozna rozwiazac kazda umowa za porozumieniem stron - o ile
    najemcy sie zgadzaja - jesli to konieczne dla kupujacego (w stylu - nie
    kupi z najemcami) - za darmo lub z jakims odszkodowaniem - zalezy jak
    sie dogadacie.

    --
    Regards,
    Maverick