  • 1. Data: 2008-06-09 17:12:25
    Temat: Wypowiedzenie umowy
    Od: "MH" <m...@w...pl>

    Otrzymałem dziś listem poleconym razem z siostrą takie pismo od dziadka z
    którym zamieszkuję w jednym mieszkaniu.

    Wypowiadam Panu ustną umowę użyczenia dotyczącą lokalu mieszkalnego nr ..
    przy ulicy ..................... we Wrocławiu z zachowaniem 2 tygodniowego
    okresu wypowiedzenia, licząc od daty odbioru niniejszego pisma. Po upływie
    tego okresu proszę o bezzwłoczne opróżnienie, opuszczenie i wydanie mi
    lokalu mieszkalnego.

    Proszę o poradę czy to oznacza że po 2 tygodniach muszę się z siostrą
    wyprowadzić na bruk, czy dziadek powinien zapewnić nam lokal zastępczy.
    Jakie mamy prawa z siostrą po otrzymaniu takiego pisma. Jesteśmy z siostrą
    zameldowani na pobyt stały. Ja od 11 lat siostra od 2. Regularnie opłacamy
    czynsz, zadłużenie za mieszkanie które powstało z winy dziadka i wszystkie
    inne rachunki (prąd i gaz) gdyż dziadek wogóle nie poczuwa się do tego
    obowiązku. Wszystkie płatności mam udokumentowane.

    DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM

  • 2. Data: 2008-06-09 19:22:49
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Proszę o poradę czy to oznacza że po 2 tygodniach muszę się z siostrą
    > wyprowadzić na bruk, czy dziadek powinien zapewnić nam lokal zastępczy.

    Musisz. Wcześniej czy później poniesiesz koszta egzekucji komorniczej.

    > Jakie mamy prawa z siostrą po otrzymaniu takiego pisma. Jesteśmy z siostrą
    > zameldowani na pobyt stały. Ja od 11 lat siostra od 2. Regularnie opłacamy

    Zameldowanie nie daje prawa do zamieszkania. Po przeprowadzeniu się do
    nowego lokum meldujesz się pod nowym adresem.

    > czynsz, zadłużenie za mieszkanie które powstało z winy dziadka i wszystkie
    > inne rachunki (prąd i gaz) gdyż dziadek wogóle nie poczuwa się do tego
    > obowiązku. Wszystkie płatności mam udokumentowane.

    Jego nieruchomość i jego umowy o media, więc może płacić albo i nie. To, że
    masz udokumentowany swój wkład w utrzymanie to dobrze - nie będzie mógł się
    od was domagać zwrotu poniesionych kosztów utrzymania.

    > DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM

    Przykra sprawa, ale trzeba szukać mieszkania,

  • 3. Data: 2008-06-09 20:38:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g2jvtu$1n3c$1@news2.ipartners.pl William
    <n...@m...mnie.pl> pisze:

    > Musisz.
    A jaka jest podstawa prawna tego twierdzenia?
    Nieznana jest treść ustnej (jak zaznaczono) umowy użyczenia.
    Przy okazji - z postu (cytat) wynika, że dziadek skierował pismo do
    wątkoczyńcy. Co ma do tego jego siostra?

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-06-09 21:25:29
    Od: "MH" <m...@w...pl>

    Siostra jest zameldowana i oboje zaczeliśmy przeszkadzać dziadkowi w
    mieszkaniu. Co tu ukrywać. Dziadek zapoznał kobietę 38 lat młodszą od
    siebie, a ta doi go z kasy jak może. Dziadek ma 84 lata, jest schorowany no
    i babka ostrzy sobie ząbki na mieszkanie.

    DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDZI

  • 5. Data: 2008-06-10 06:37:31
    Od: "MH" <m...@w...pl>

    I jeszcze proszę o odpowiedź czy muszę się wyprowadzić czy nie. Bo widzę
    rozbieżności w wypowiedziach.

    POZDRAWIAM

  • 6. Data: 2008-06-10 09:46:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 10 Jun 2008 08:37:31 +0200, MH napisał(a):

    > I jeszcze proszę o odpowiedź czy muszę się wyprowadzić czy nie. Bo widzę
    > rozbieżności w wypowiedziach.

    Dziedek żeby was wyrzucić będzie musiał udać się do sądu a potem do
    komornika. Nie uda się mu to szybko, ale ostatecznie to wy poniesiecie
    koszty tego wykwaterowania. Więc wybór należy do ciebie: wynosisz się
    teraz dobrowolnie, albo nadal mieszkasz ale potem za to zapłacisz.

  • 7. Data: 2008-06-10 12:41:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jureq pisze:

> [...]
    > koszty tego wykwaterowania. Więc wybór należy do ciebie: wynosisz się
    > teraz dobrowolnie, albo nadal mieszkasz ale potem za to zapłacisz.

    Tak na marginesie: czy czasem eksmisja w ogóle będzie możliwa bez
    zapewnienia lokalu zastępczego?

  • 8. Data: 2008-06-11 06:41:14
    Od: "MH" <m...@w...pl>

    Podpisuję się pod pytaniem Andrzeja. Czy eksmisja jest wogóle możliwa ? Jak
    wiadomo nie ma czegoś takiego w tej chwili jak eksmisja na bruk.

    POZDRAWIAM

  • 9. Data: 2008-06-11 07:19:18
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    MH pisze:

> [...]
    > siebie, a ta doi go z kasy jak może. Dziadek ma 84 lata, jest schorowany no
    > i babka ostrzy sobie ząbki na mieszkanie.

    Tak mi przyszło do głowy choć to może bez sensu: idźcie do prywatnego
    detektywa żeby powęszył. Oczywiście miłość jest ślepa i w ogóle i nie
    takie różnice wieku się zdarzają ale na moje oko to powody
    zainteresowania owej Pani dziadkiem mogą być nie tylko uczuciowe. I albo
    uda wam się otworzyć oczy dziadka albo uda wam się przeszkodzić w
    ewentualnym małżeństwie bo chyba o to owej Pani chodzi.

  • 10. Data: 2008-06-11 07:38:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2008, MH wrote:

    > Podpisuję się pod pytaniem Andrzeja. Czy eksmisja jest wogóle możliwa ? Jak
    > wiadomo nie ma czegoś takiego w tej chwili jak eksmisja na bruk.

    Można prosić o podstawę prawną tego braku eksmisji na bruk?
    AFAIR to LOKATORÓW dotyczy :O, ktoś coś zmienił w przepisach?

    pzdr, Gotfryd