  • 1. Data: 2004-05-05 20:02:11
    Temat: Wypowiedzenie umowy
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    zastanawia mnie na ile przed można dostarczyć wypowiedzenie umowy. Sprawa
    wyniknęła z zastanawiania się na grupie .gsm i omawiania sytuacji, gdy
    Panienka Z Okienka odmówiła przyjęcia wypowiedzenia umowy 4 maja, podczas
    gdy wypowiedzenie dotyczyło dnia 6 czerwca i miało być złożone na 30 dni
    przed. PZO stwierdziła, że przed 6 nie przyjmie i spie^W należy odejść.

    Na mój gust miała przyjąć i już, a ważność wypowiedzenia byłaby liczona
    dopiero od 6 kwietnia. Ale pytanie jest o przegięcie w 2 stronę -- czy mogę
    złożyć kilka miesięcy wcześniej? A rok? A dwa? Bo w sumie przecież tamta
    firma może nie chcieć ponosić kosztów pamiętania przez 2 lata, że ja
    wypowiedziałem umowę z dniem x.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-05-05 22:44:46
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ma być co najmniej 30 dni, więc i rok wcześniej może być. Panienka z
    okienka ma przyjąć pismo kierowane do firmy, którą reprezentuje i
    potwierdzić jego odbiór na kopii. To jej zadanie. Nawet jakby zawierało
    pozdrowienia dla prezesa, to nie jest jej sprawa czemu w tak dziwnej
    formie. Teraz możesz je wysłać listem poleconym. Liczy się data wysłania.
    Możesz w nim dodać, że chciałeś osobiście złożyć, ale odmówiono Ci
    przyjęcia podając miejsce i czas tej scysji. Podejrzewam, ze ktoś panience
    wyjaśni, że jest głupia.

  • 3. Data: 2004-05-06 07:04:10
    Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl>

    .
    > Możesz w nim dodać, że chciałeś osobiście złożyć, ale odmówiono Ci
    > przyjęcia podając miejsce i czas tej scysji. Podejrzewam, ze ktoś panience
    > wyjaśni, że jest głupia.

    I lepiej to nadaj dzisiaj, bo sie na nastepny miesiac płacenia załapiesz...
    Pzry wykładni Paniusi to tylko w jednym dniu w miesiacu mozna by składac
    wymówienia, bowiem nastepnego dnia... wymówienie moigłoby byc skuteczne
    dopiero po 59 dniach, a przecież ona nie przyjmie wczesniej niż na 30 dni...

    Piekny paragraf 22:) No moze nie dokońca, bo wszak jest tu jeden dzień w
    miesiacu na skuteczne wymówienie...:)

  • 4. Data: 2004-05-06 15:24:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 6. maja 2004 00:44 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ma być co najmniej 30 dni, więc i rok wcześniej może być.

    No właśnie, jak tak też myślę, ale nie podoba mi się (z punktu widzenia
    biznesmena), że miałbym ponosić koszty tego, że ktoś rok wcześniej
    wypowiada umowę. Wiadome > 30 dni popieram, ale wg mnie powinna być też
    górna granica. Bo tak, to już w dniu podpisania umowy mogę podrzucić
    wymówienie. I firma będzie ponosić koszty jego obsługi.

  • 5. Data: 2004-05-06 18:17:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > górna granica. Bo tak, to już w dniu podpisania umowy mogę podrzucić
    > wymówienie. I firma będzie ponosić koszty jego obsługi.

    Ja na przykład tak zrobiłem z kartą kredytową. W dniu podpisania umowy
    złożyłem od razu wypowiedzenie z terminem roku. Chodziło mi o to, by nie
    przedłużali automatycznie po tym roku. Zamiennie można by było to zawrzeć
    na przykład w umowie i spisać ją na czas określony, ale bank ma takie
    formularze, jakie ma i nie ma możliwości niczego tam zmieniać.

  • 6. Data: 2004-05-07 16:12:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 6. maja 2004 20:17 opublikowane na
> [...]

    > na przykład w umowie i spisać ją na czas określony, ale bank ma takie
    > formularze, jakie ma i nie ma możliwości niczego tam zmieniać.

    No dobra, ale przy braku rozsądnej granicy, można by pisma składać z
    wyprzedzeniem 10, 100 czy 500lat.

  • 7. Data: 2004-05-07 16:34:35
    Od: Dredd<...@...pl>

    >Teraz możesz je wysłać listem poleconym. Liczy się data wysłania.

    Jedna uwaga: O ile dobrze czytam kodeks cywilny, wcale nie liczy się
    data wysłania tylko data, w której kontrahent mógł się z wysłanym
    oświadczeniem woli zapoznać

    Art. 61 k.c.: oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
    złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać
    się z jego treścią.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-05-07 23:40:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jedna uwaga: O ile dobrze czytam kodeks cywilny, wcale nie liczy się
    > data wysłania tylko data, w której kontrahent mógł się z wysłanym
    > oświadczeniem woli zapoznać

    Dobrze czytasz, a ja się zagalopowałem. Nie ten rodzaj postępowania. W
    takim razie pozostaje tylko próba doręczenia w siedzibie firmy, albo
    udowodnienie, że pracownik umówił odebrania pisma i dążenie do procesu
    odszkodowawczego, jeśli z tego tytułu powstały jakieś straty.

    Po za tym taką praktykę można by uznać jako naruszenie zasad uczciwej
    konkurencji (utrudnianie dostępu innym do rynku) bo wiadomo, że komu na co
    dwa telefony równocześnie. Można by było tym zainteresować Rzecznika
    Konsumentów.