    From: "Feromon" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie a urlop
    Date: Sat, 30 Jun 2007 19:38:16 +0200

    Użytkownik "gosmo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f635nb$1rv0$1@news2.ipartners.pl...
    > Witam,
    > Sytuacja wygląda następująco. Wypowiedziałem pracodawcy umowę z
    > miesięcznym okresem wypowiedzenia (umowa na czas nieokreślony) ale wraz z
    > okresem wypowiedzenia mam kilkanaście dni urlopu do wykorzystania. Rzecz w
    > tym, że uzyskałem informację, że urlopu nie dostanę, aż nie znajdzie się
    > osoba na moje miejsce. Fakt, faktem, że przez wiele miesięcy zatrudniali
    > mnie na podstawie umowy o dzieło (praca po 8 godzin dziennie) a teraz
    > obudzili się, że mogę odejść w ciągu miesiąca a nie trzech tak jak powinno
> [...]

    Ja miałem dwutygodniowe wypowiedzenie. W momenie wręczania wypowiedzenia
    zostałem "wysłany" na dwutygodniowy urlop. Nawet nie zapytano mnie czy chcę
    pracować.
    Jeśli odejdziesz za porozumieniem stron, to urlop może przejąć następny
    pracodawca.
    Wydaje mi się, że z każdym miesiącem nabywasz 1/12 prawa do urlopu. Więc
    jeśli Ci nie
    zagwarantują ekwiwalentu to nie unoś się honorem. Prawo jest po to aby do
    przestrzegać,
    a Kodeks Pracy nie jest stekiem bzdur. Ale prawnikiem nie jestem. Może się
    mylę.

    Feromon