  • 1. Data: 2005-11-11 19:54:35
    Temat: Wypłata odzkodowania netto
    Od: t...@p...onet.pl

    Na grupie samochody znalazłem fragment uchwały Sądu Najwyższego w sprawie
    odszkodowan samochodowych oto fragment : "Odszkodowanie za szkodę poniesioną w
    wyniku uszkodzenia pojazdu
    > mechanicznego należącego do poszkodowanego nie będącego podatnikiem VAT,
    > ustalane według ceny części zamiennych i usług koniecznych do wykonania
    > naprawy pojazdu, obejmuje mieszczący się w tych cenach VAT.
    > Taka jest istota uchwały Sądu Najwyższego z 15 listopada 2001 r.
    > Rozstrzyga ona wątpliwość..."

    Mialem szkode z OC sprawcy w PZU pisalem o tym na grupie samochody
    wyplacili kase według wyceny oczywiscie netto ale i
    tak wyplacili 50% wiecej niz pierwotna wycena obejmowała
    po moich odwołaniach oczywiscie ,i tu mam pytanie czy moge domagać
    się dopłaty vatu na podstawie tego orzeczenia ?

  • 2. Data: 2005-11-12 09:22:06
    Temat: Re: Wypłata odzkodowania netto
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > po moich odwołaniach oczywiscie ,i tu mam pytanie czy moge domagać
    > się dopłaty vatu na podstawie tego orzeczenia ?
    a jesteś płatnikiem VAT?

    jeśli jesteś to czy będziesz miał prawo jego rozliczenia (np. czy samochód
    jest wykorzystywany do osiągania przychodów oVATowanych - czy tylko dla
    takich czynności)

    jeśli tak, to należy się netto, gdyż możesz dostać zwrot

    jeśli nie, to należy się dopłata

    W,

  • 3. Data: 2005-11-12 17:24:18
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > takich czynności)
    >
    > jeśli tak, to należy się netto, gdyż możesz dostać zwrot

    Auto jest moje prywatne nie prowadze dzialalnosci gospodarczej
    wiec sądze że nalezy sie dopłata , chciałem się upewnic zanim
    skieruje wniosek do PZU .Czy wystarczy jak powołam się na
    wyrok sądu w tej sprawie , w razie odmowy PZU jakie nastepne kroki
    w tej sprawie bede musiał podjąc ?

  • 4. Data: 2005-11-13 09:32:11
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > skieruje wniosek do PZU .Czy wystarczy jak powołam się na
    > wyrok sądu w tej sprawie , w razie odmowy PZU jakie nastepne kroki

    nie musisz powoływać się na wyrok sądu. Najprawdopodobniej jest to wynik
    błędu, gdyż wyceny wg Audatexu czy Eurotaxu dokonuje się zawsze w cenach
    netto. Potem dolicza się podatek i ustala sumę do wypłaty. Oczywiście jeśli
    sprawa jest sporna, to argumentuj, choć nie bardzo rozumiem, dlaczego
    wypłacono w kwocie netto...

    ps. Czy złożyłeś oświadczenie, że nie jesteś płatnikiem VATu?

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 5. Data: 2005-11-13 21:07:39
    Od: t...@p...onet.pl

    > ps. Czy złożyłeś oświadczenie, że nie jesteś płatnikiem VATu?
    W druku zglaszania szkody jest takie oswiadczenie które wypełnilem
    a wycena jest robiona na podstawie programu AUTOCALC ver 2005.07.
    i cenny podane są netto.
    w podsumowani jest koszt naprawy łacznie netto 1999 zl
    vat (materiał)-0 zł
    vat( robocizna)-0 zł

  • 6. Data: 2005-11-14 08:04:25
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > nie musisz powoływać się na wyrok sądu.

    O kurde! Ja 2 miesiące temu miałem kuku z autem i z AC dostałem tylko kwotę
    netto. Auto jest prywatne, ja nie płacę VAT-u itd. Czy to znaczy że mnie
    wycyckali? To zaraz piszę pismo z żądaniem dopłaty.
    Czy może mylnie interpretuję Wasze posty?
    Pozdrawiam
    RJ

    PS.
    A w razie czego na co się mam powołać w piśmie?

  • 7. Data: 2005-11-14 08:57:46
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 lis o godzinie 10:22, na pl.soc.prawo, Wirtualna napisał(a):

    > a jesteś płatnikiem VAT?

    A jakie to ma znaczenie?
    Czy jeżeli nie jest płatnikiem podatku od towarów i usług VAT - to w
    sklepie, warsztacie, hurtowni kupi towary bądż usługi w cenie netto??

    Odpowiedż jest oczywista i prosta: zapłaci wartość brutto (z VATem)
    Więc ubezpieczyciel musi wypłacić odszkodowanie w kwocie razem z podatkiem
    VAT.

    Zresztą gdyby był płatnikiem VATu to i również w tym przypadku musiałby
    otrzymać kwotę razem z doliczonym podatkiem VAT. Czy otrzymuąc fakturę od
    np. operatora telekomunikacyjnego - płacisz za nią tylko netto czy razem z
    VATem?
    Zakładam że znasz odpowiedż ;)

    Reasumując: odszkodowanie musi zostać wypłacone w kwocie brutto bez
    znaczenia czy otrzymuje to osoba fizyczna czy 'firma'.

    --
    Herbi
    14-11-2005 09:56:57

  • 8. Data: 2005-11-14 10:54:31
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > wycyckali? To zaraz piszę pismo z żądaniem dopłaty.
    > Czy może mylnie interpretuję Wasze posty?

    W przypadku AC zależy to od warunków umowy - być może ubezpieczyłeś samochód
    w kwocie netto - np.
    kosztował 100 000pln + 22 000 VAT
    stawka 10%

    a ty zapłaciłeś tylko 10 000 pln składki (gdyż suma ubezpieczenia byla
    nizsza niz wartosc auta)

    p.
    W,

  • 9. Data: 2005-11-14 11:39:54
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Herbi napisał(a):

> [...]
    >

    > Reasumując: odszkodowanie musi zostać wypłacone w kwocie brutto bez
    > znaczenia czy otrzymuje to osoba fizyczna czy 'firma'.

    Podobno w przepisach jest luka, dzięki której ubezpieczyciel może
    wypłacić kwotę netto w przypadku AC - jest powiedziane, że trzeba
    wypłącićrównowartość szkody, ale nie jest sprecyzowane czy netto czy brutto.

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 10. Data: 2005-11-14 12:01:10
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 lis o godzinie 12:39, na pl.soc.prawo, Schwester napisał(a):

    > Podobno w przepisach jest luka, dzięki której ubezpieczyciel może
    > wypłacić kwotę netto w przypadku AC - jest powiedziane, że trzeba
    > wypłącićrównowartość szkody, ale nie jest sprecyzowane czy netto czy brutto.

    Przestańmy szukać interpretacji.....
    Skoro mowa jest równowartości szkody - chyba jest oczywiste że chodzi o
    cenę - może w sukurs przyjść tutaj ustawa o cenach - jasno określa że cena
    zawiera w sobie wszystkie należne podatki, akcyzy itp itd. Daje tylko taki
    przykład czy nie da się zastosować tego.

    --
    Herbi
    14-11-2005 13:01:08