    From: "Mordzia" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Date: Thu, 2 Dec 2010 10:57:14 +0100

    Użytkownik "Jacek /Jaco/ Jakubowski" <j...@p...fm>
    napisał

    > To zdecyduj się wreszcie, za co dostała naganę, za to że uczeń uciekł czy
    > za to, że świetliczanka o tym nie wiedziała, bo to wbrew pozorom dwie
    > totalnie różne sprawy.

    Czyli wg Ciebie, gdyby uczeń uciekł, a świetliczanka wiedziała, że go nie
    ma, to już nie dostałaby nagany? :>
    Nie wiem, jaki był tytuł tej nagany, bo to nie mój interes. Znajomy rodzic
    opowiadał jedynie tę historię, z której wynikało, że kobieta poniosła
    konsekwencję z powodu tego, że nie dopilnowała dziecka, a ono wyszło. I o to
    mi chodziło.

    > Właśnie, że nie, bo jeżeli 12 latek zwiał mimo zakazu świetliczanki, to
    > już
    > nie broszka szkoły (telefon do rodziców ew. na policję i sprawa
    > załatwiona).

    Możesz to jakoś uzasadnić czy tylko Ci się wydaje?
    I skąd się teraz nagle wziął 12 latek?
    Rozmawialiśmy o młodszych dzieciach, ale jak widzę dobierasz sobie
    wiek wg własnego zapotrzebowania na argumenty.

    > Rodzice mogą "cmoknąć" szkołę, co więcej, szkoła może powiadomić sąd
    > rodzinny, jeżeli dzieciak notorycznie łamie w w ten sposób regulamin
    > szkoły
    > a rodzice się tym nie interesują.

    Weź może zacznij czytać ze zrozumieniem, zanim odpowiesz.
    Napisałem wyraźnie:
    "To zależy, czy miał pozwolenie na samodzielne powroty do domu, czy
    nie. Jeśli miał, to broszka rodziców, jeśli nie miał, to broszka
    szkoły."
    Rodzice odwożą dzieciaka do szkoły, a szkoła ma prikaz nie
    wypuszczania go bez zgody rodziców. Jeśli zwieje, to szkoła ponosi
    odpowiedzialność. Co ma do tego zainteresowanie rodziców?