  • 1. Data: 2004-12-13 13:22:44
    Temat: Wypadek w sklepie - pilne...
    Od: "Łukasz " <l...@g...pl>

    Witam,

    Mialem ostatnio taka sytuacje: w drogerii mojej dziewczynie wylal sie lakier
    do paznokci na kurtke. Przyczyna byla otwarta zakretka. Nie dalo sie tego
    zauwazyc bo lakier przykleil ja do butelki. Po podniesieniu buteleczki za
    zakretke (nie dalo sie inaczej bo lakier stal w koszyczku z ktorego wystawala
    tylko zakretka) buteleczka odpadla od zakretki i zalala kurtke.
    Udalismy sie do kierowniczki i po ciezkich perturbacjach spisalismy co sie
    stalo i dostalismy informacje ze do tygodnia zadzwoni ktos z centrali (bo to
    byla siec sklepow) i albo zwroca pieniadze za pranie albo za kurtke. W
    przeciagu tygodnia nikt nie zadzwonil, a w miedzy czasie dowiedzielismy sie z
    pralni, ze nie da sie tego sprac. Po udaniu sie do sklepu zostalismy
    potraktowani przez kolenja kierowniczke jak smieci. A na koniec nie chciala
    nawet podac swojego nazwiska chociaz wszyscy pracownicy tego sklepu nosza
    plakietki z imieniem i nazwiskiem. Pani kierownik oswiadczyla na koniec, ze
    musimy napisac podanie i dopiero to rozpatrza.

    Prosilbym o rade jak taka sprawe powinno sie zalatwic? Jakie mamy prawa?
    Wydaje mi sie ze sklep ponosi odpowiedzialnosc za to co sie w nim dzieje i co
    do tego nie mam watpliwosci. Pytanie tylko na jakie prawa sie powolywac i w
    ogole jak to zalatwic... Dodam jeszcze ze byl to sklep samoobslugowy.

    Jezeli ktos moze pomoc to prosze o szybko odpowiedz..

    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 2. Data: 2004-12-13 14:51:10
    Temat: Re: Wypadek w sklepie - pilne...
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > ogole jak to zalatwic... Dodam jeszcze ze byl to sklep samoobslugowy.
    >
    > Jezeli ktos moze pomoc to prosze o szybko odpowiedz..

    panie szanowny, dziewczyna nie potrafi podniesc lakieru? i sie odszkodowania
    zamierzacie domagac, eh. otworzyl ktos lakier i zostawil, jak pan sobie
    wyobrazasz ogladanie kazdego produktu w sklepie samoobslugowym przez pracownikow?!
    a jak panu wypadnie z reki ketuchu w sliskiej butelce i ochlapie spodnie tez pan
    sie bedziesz odszkodoania domagal?!
    od razu mi sie przypomina banda baranow, ktorzy chca skarzacy koncerny
    tytoniowe, dlatego, ze nie pisza o mozliwosci uzaleznienia
    POZDRAWIAM ;)

  • 3. Data: 2004-12-13 14:55:54
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Łukasz " <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do tego nie mam watpliwosci. Pytanie tylko na jakie prawa sie powolywac i
    > ogole jak to zalatwic... Dodam jeszcze ze byl to sklep samoobslugowy.

    napisać pisemko:

    " w związku ze zdarzeniem w dniu ... w Państwa sklepie, żądam ~w terminie 14
    dni.... (np. zapłaty kosztów zakupu nowej kurtki) ....
    Szczegóły zdarzenia:
    W dniu ... przebywaliśmy ... (opis zdarzenia) "

    Takie pisemko trzeba zanieść do sklepu i na drugim egzemplarzu wziąć
    pieczątkę z datą i podpisem osoby która to przyjmie.
    Może się okazać, że nikt nie będzie chciał przyjąć - wówczas proponuję
    wysłać poleconym za potwierdzeniem odbioru do centrali. Ewentualnie faxem.

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2004-12-13 15:19:27
    Od: "Łukasz " <l...@g...pl>

    Pawel Kozik <p...@n...pl> napisał(a):

    > panie szanowny, dziewczyna nie potrafi podniesc lakieru? i sie odszkodowania
    > zamierzacie domagac,

    nie wiem czy nie potrafi Pan czytac ale pisalem ze lakier byl otwarty i nie
    dalo sie po pierwsze tego zauwazyc a po drugie podniesc go inaczej bo
    umiejscowiony byl w sposob taki a nie inny..

    >eh. otworzyl ktos lakier i zostawil, jak pan sobie
    > wyobrazasz ogladanie kazdego produktu w sklepie samoobslugowym przez pracowniko
    > w?!

    nie wyobrazam sobie ale czy musze?
    jak w sklepie z narzedziami spadnie mi lopata na glowe bo ktos ja zle odlozyl
    to tez Pan powie to samo????

    > a jak panu wypadnie z reki ketuchu w sliskiej butelce i ochlapie spodnie tez pa
    > sie bedziesz odszkodoania domagal?!

    nie, nie bede to bedzie to moja wina a nie zaniedbanie sklepu.

    > od razu mi sie przypomina banda baranow, ktorzy chca skarzacy koncerny
    > tytoniowe, dlatego, ze nie pisza o mozliwosci uzaleznienia

    a mi sie przypominaja zdjecia z czasow PRLu kiedy to klienta moglo sie mieszac
    z blotem.. na szczescie te czasy juz mienely..

    no ale niektorzy ludzie jeszcze tego nie zauwazyli....

    > POZDRAWIAM ;)

    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2004-12-14 00:46:47
    Od: "ForU" <f...@o...pl>

> [...]
    > Może się okazać, że nikt nie będzie chciał przyjąć - wówczas proponuję
    > wysłać poleconym za potwierdzeniem odbioru do centrali. Ewentualnie faxem.

    Dodam od siebie, ze jezeli w ciagu 14dni (nie wiem czy roboczyc czy
    kalendarzowych) nikt nie raczy odpowiedzec na list polecony (bo ta forme
    preferuje) to bedą musieli spelnic wszystkie żądania w nim zawarte. Dla
    Ciebie lepiej zeby nikt nie odpisał.
    (podstawi prawnej nie podam, był kiedy w TV program z udzialem pracownika
    UOKiK i tam o tym mowili)

    --
    / ___| | | \
    / | | | \

  • 6. Data: 2004-12-14 04:28:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ForU wrote:
> [...]
    > kalendarzowych) nikt nie raczy odpowiedzec na list polecony (bo ta forme
    > preferuje) to bedą musieli spelnic wszystkie żądania w nim zawarte. Dla

    Podstawa prawna?

    > (podstawi prawnej nie podam, był kiedy w TV program z udzialem
    > pracownika UOKiK i tam o tym mowili)

    Jasne... Pani w maglu powiedziała?

  • 7. Data: 2004-12-14 07:31:41
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    ForU napisał(a):

    > Dodam od siebie, ze jezeli w ciagu 14dni (nie wiem czy roboczyc czy
    > kalendarzowych) nikt nie raczy odpowiedzec na list polecony (bo ta forme
    > preferuje)

    Naprawdę? Twoje preferencje sa dosyć intrygujące...

    > to bedą musieli spelnic wszystkie żądania w nim zawarte. Dla
    > Ciebie lepiej zeby nikt nie odpisał.

    Noooo. Najlepiej..

    > (podstawi prawnej nie podam, był kiedy w TV program z udzialem
    > pracownika UOKiK i tam o tym mowili)

    Może "Kryminalni"?

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 8. Data: 2004-12-14 09:30:38
    Od: fi5h <f...@o...pl>

    Użytkownik ForU napisał:

    taaak(?)
    a jak wyjade na dwa lata a Ty mi przyslesz polecony z poleceniem zwrotu
    10 000zl w ciagu 5 dni, to co ? po uplywie 2 tygodniu musze Ci oddac
    kase ? bo nie odebralem poleconego ?

    --
    fi5h

  • 9. Data: 2004-12-14 09:51:26
    Od: "Łukasz " <l...@g...pl>

    Czesc,

    fi5h <f...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > a jak wyjade na dwa lata a Ty mi przyslesz polecony z poleceniem zwrotu
    > 10 000zl w ciagu 5 dni, to co ? po uplywie 2 tygodniu musze Ci oddac

    Wydaje mi sie ze jest co najmniej male rozroznienie osoby fizycznej a firmy.
    Nie wydaje mi sie ze firma moze powiedziec "przepraszamy, ale nikogo nie bylo
    w firmie bo wszyscy wyjechali na dwa lata.."

    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 10. Data: 2004-12-14 11:19:00
    Od: "Łukasz " <l...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_?= <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ogole jak to zalatwic... Dodam jeszcze ze byl to sklep samoobslugowy.
    >
    > Jezeli ktos moze pomoc to prosze o szybko odpowiedz..

    Kontaktujac sie bezposrednio z prawnikiem otrzymalem juz odpowiedz na moje
    pytanie. W ramach informacyjnych dla innych zacytuje maila od osoby bedacej w
    temacie:
    "sprawa powinna być załatwiona w postaci odszkodowania. Odszkodowanie powinno
    odpowiadać wartości majątkowej zniszczonych (zabrudzonych) rzeczy.
    Formalnie: trzeba wystąpić do sprzedawcy z pisemnym (list polecony albo
    potwiedzenie odbioru na miejscu) żądaniem odszkodowania, tj. z żądaniem
    zapłaty konkretnej kwoty, ustalonej przez osobę poszkodowaną na podstawie
    rynkowej wartości zniszczonych rzeczy. W żądaniu trzeba zakreślić jakiś czas
    na odpowiedź (np. 5 dni). Odmowa albo brak odpowiedzi otwiera drogę sądową.
    Jeśli chodzi o "rację" dochodzenia odszkodowania, to jest ona oczywista, tym
    samym sprawa jest prosta. Niemniej jednak podlega udowodnieniu (np. pisemne
    potwierdzenie o zdarzeniu, podpisane przez sprzedawcę, świadkowie).
    Roszczenia należy dochodzić wobec sprzedawcy, w którego sklepie doszło do
    zdarzenia."

    Pozdrawiam i pouczam tych ktorzy myslami sa jeszcze w czasach
    komunistycznych.. ;-)
    Łukasz