  • 1. Data: 2004-12-13 12:51:46
    Temat: Kupno mieszkania z obciążoną hipoteką
    Od: "Mirek" <m...@i...pl>

    Zamierzam kupić mieszkanie za 120 tys. które ma ociążoną hipotekę kredytem w
    wys. 60tys. Na połowę wartości mieszkania ja jestem zmuszony wziąć kredyt
    ale aby go wziąć mieszkanie nie może mieć obciążonej hipoteki. Konsultowałem
    tą sytuację w banku - oni sugeruują aby sporządzić umowę przedwstępną u
    notariusza i wpłacić sprzedającemy zadatek wystarczający na spłacenie
    hipoteki. Bank wystawia wtedy zaświadczenie że dany kredyt hipoteczny został
    w całości spłacony i z tym zaświadczeniem idziemy do sądu aby wyczyścić
    dział IV KW co podobno trwa 2-3 tygodnie. Wtedy dopiero będę mógł zaciągnąć
    kredyt na hipotekę tego mieszkania.

    Poza tym negocjując ze sprzedawcą warunki sprzedaży ustalilismy że
    transkacja ostateczna ma nastąpić możliwie jak najszybciej ponieważ jemu
    potrzebna jest gotówka ale mieszkanie zwolni dopiero za 5 miesięcy (koniec
    maja). W okresie od podpisania notarialnej umowy sprzedaży do opuszczenia
    mieszkania będzie tam mieszkał jako najemca płacąc czynsz i opłaty
    licznikowe.

    Moje pytanie:
    1. Jakie punkty powinny się znaleźć w umowie przedwstępnej aby: zmusić
    sprzedającego do "wyczyszczenia" obciążeń hipotecznych w danym terminie, aby
    opuscil mieszknaie po umówionym terminie?

    2. Jak formalnie najlepiej rozwiązać sytuację po podpisaniu umowy
    ostatecznej kiedy ja będę już właścicielem a sprzedający będzie je
    wynajmował - czy muszę podpisywać umowę najmu, czy umowy z firmami
    dostarczającymi media (energia, woda, telefon itp.) muszę już podpisywać na
    siebie??

    Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
    Mirek