  • 1. Data: 2004-11-12 11:33:07
    Temat: Wypadek samochodowy- I co dalej?
    Od: "Sebastian M." <m...@g...pl>

    Witam!
    W ostatnią Sobotę uczestniczyłem w wypadku w którym uszkodzeniu ulegli moi
    rodzice(poszkodowani). Kobieta jadąca Oplem Kadetem wymusiła pierwszeństwo,
    niezaczymała się na STOP i wtargneła na droge szybkiego ruchu. Rodzice mają
    standardowe złamania (obojczyk, żebra) dodatkowo matka ma złamany kręgosłup i
    przeszła już jedną operację, ja wyszłem tylko z otuczeniami na co mam
    dokumentację.Zakładajam źe sprawczyni prowadząca samochód posiadała wazny
    przegląd, OC i nieprowadziła pod wpływem alkocholu. Sprawa została skierowana
    przez policję do sądu, mam więc pytanie jakie zazuty moga zostać postawione
    tej osobie(nieoficjalnie słyszałem że traktowane jest to jak "katastrofa
    lądowa") i jaką kare za tego typu wykroczenia przewidujecie? Dodatkowo mam
    jeszcze pytanie odnośnie tego czy jeśli po tym wypdku uznam że powinienem
    skątaktowac sie z psychologiem i dostanę potwierdzenie że korzystałem z jego
    usłyg to czy liczy się to dla ubezpieczyciela taksamo jak uszkodzenia na
    ciele i czy wypłaca za to odszkodowanie?Pozdrawiam i dziękuję za informację.

  • 2. Data: 2004-11-13 00:43:34
    Temat: Re: Wypadek samochodowy- I co dalej?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian M." <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Z twojego opisu sądzę, że kobieta dostanie zarzut z następującego artykułu
    kodeksu karnego:

    Art. 177. § 1. Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek, w
    którym inna osoba odniosła obrażenia ciała określone w art. 157 § 1, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Jeżeli następstwem wypadku jest śmierć innej osoby albo ciężki
    uszczerbek na jej zdrowiu, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8.

    W praktyce grzywna i ewentualnie kara pozbawienia wolności w zawieszeniu. O
    ile była trzeźwa. Z tą katastrofą, to ktoś przesadził, chyba, ze tam było
    mnogo ofiar, albo jakieś potworne straty. Na przykład jakiś karambol się
    kobiecie udało zrobić.

  • 3. Data: 2004-11-13 08:44:14
    Od: "Sebastian M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > mnogo ofiar, albo jakieś potworne straty. Na przykład jakiś karambol się

    Tzn. Odnośnie tej "katastrofy lądowej" mówił mi żeczoznawca z firmy
    ubezpieczeniowej i tym sie zasugerowałem mówił te coś o 5 latach w zwyż ale
    to żeczywiście chyba przesadzone. Co do matki to ma złamany kręgosłup więc
    niewiem czy podciąga sie to pod znaczny uszczerbek na zdrowiu? Co do ilości
    ofiar to zderzyły się tylko dwa samochoy (3 poszkodowanych+ sprawczyni)
    przyjechały dwie policje 3 karetki i straż pożarna ale niewiem czy też zależy
    od tego. Wkażdym razie cos takiego od żeczoznawcy usłyszałem ale wolałem
    zapytać tutaj bo zawsze kiedy miałem problem służyliście mi fachową poradą:]
    Thx

  • 4. Data: 2004-11-13 12:21:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Po prostu wypadek drogowy. Złamanie kręgosłupa podciągnie się pod ciężkie
    uszkodzenie ciała moim zdaniem, ale za każdym razem stanowisko w takiej
    sprawie zajmuje biegły.

  • 5. Data: 2004-11-15 09:57:10
    Od: "Sebastian M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 6. Data: 2004-11-15 10:42:12
    Od: g...@p...onet.pl

    > W praktyce grzywna i ewentualnie kara pozbawienia wolności w zawieszeniu. O
    > ile była trzeźwa.

    Jak by była nietrzeżwa to w praktyce też dostanie w zawieszeniu (chyba, że już
    taki wyrok posiada).

  • 7. Data: 2004-11-18 11:55:42
    Od: "Sebastian M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > § 2. Jeżeli następstwem wypadku jest śmierć innej osoby albo ciężki
    > uszczerbek na jej zdrowiu, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6

    No i dostałem powiadomienie, że sprawa poszła do prokuratury rejonowej ale
    zastanawia mnie fakt czemu akurat kobieta ma postawiony zażut z Art. 177 § 1.
    a nie § 2?Matka dziś przeszła operacje nastawienia złamanego kręgosłupa i jej
    stan jest dobry poza tym że czeka ją długa rechabilitacja. Czemu prokurator
    niezdecydował się na oponowanie przy wyższym wymiarze kary-Co może być tego
    powodem?Mam też pytanie (może banalne dla was) kim jest
    właściwie "oskarźyciel posiłkowy"????
    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 8. Data: 2004-11-18 19:59:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebastian M. wrote:
> [...]
    > niezdecydował się na oponowanie przy wyższym wymiarze kary-Co może być tego

    Co to jest ciężki uszczerbek na zdrowiu jest określone w art.156§1 kk.
    Widocznie zdaniem biegłego czy też lekarza to złamanie nie jest takim.

    > Mam też pytanie (może banalne dla was) kim jest
    > właściwie "oskarźyciel posiłkowy"????

    Pokrzywdzonym który chce wystąpić w tej roli. Dzięki temu przed sądem
    staje się stroną procesu, występuje na nim obok prokuratora, bierze
    udział w rozprawie, ma prawo zaskarżać orzeczenia, zadawać pytania,
    składać wnioski itd.

    KG

  • 9. Data: 2004-11-18 21:01:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    tego
    > powodem?Mam też pytanie (może banalne dla was) kim jest

    Bo to ocenia biegły. Wyniki tych ocen zawsze stanowiły dla mnie tajemnicę.
    :-))

  • 10. Data: 2004-11-19 10:58:48
    Od: "Sebastian M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Bo to ocenia biegły. Wyniki tych ocen zawsze stanowiły dla mnie tajemnicę.
    > :-))

    To żeczywiście dość dziwne bo wsumie leczenie obojga rodziców ciągle trwa a
    to czy matka wróci do pracy stoi pod znakiem zapytania wiec wdług przepisów
    niezdolność do pracy to duży uszczerbek na zdrowiu więc czemu biegły wystawia
    opinie w trakcie a nie po zakończeniu leczenia? Jeśli zdarzy się tak że matka
    niebędzie w stanie wrócić do pracy to może być tak że sprawa zaostanie
    ponownie rozpatrzona? Pozdrawiam:]