  • 1. Data: 2004-11-12 09:32:20
    Temat: Problem z nieuczciwa firma budowlana
    Od: "Radek" <r...@p...pl>

    Witam,

    Mam duzy problem z ekipa budowlana realizujaca budowe domu zgodnie z
    podpisana umowa. Po pierwszym etapie budowy zostalo zaplacone firmie
    ustalona kwote. Wlascieciel firmy wystawil fakture na ta kwote i zostaly na
    niej zlozone podpisy jego i inwestora. Faktura nie zawierala jednak zapisu o
    formie platnosci (czy to jest gotowka czy przelew). Platnosc nastapila
    gotowka w momencie odbioru faktury. Niestety z powodu niechlujnego wykonania
    prac budowalnych, po kliku dniach budowy II etapu postanowilismy zrezegnowac
    z uslug tej ekipy. I wtedy wlasciciel firmy zaczal robic rozmaite problemy,
    a szczytem bezczelnosci z jego strony bylo stwierdzenie ze nie otrzymal
    pieniedzy za I etap (stwierdzil ze na fakturze nie ma informacji ze
    zaplacono gotowka). Jest to jawne oszustwo i rodzaj szantazu z jego strony,
    ktorym chce uzyskac pozwolenie na dalsze prace i otrzymanie wynagrodzenia za
    wszystkie etapy budowy, o ktorych mowa w umowie. Faktycznie nie mamy żadnego
    pokwitowania odbioru przez niego pieniedzy za I etap, a jedynymi swiadkami
    momentu zaplaty jestem ja, moja matka oraz wlasciciel, ktory teraz
    wszystkiemu zaprzecza. Dodam jeszcze ze wlasciciel wraz z ekipa okupuje
    teraz plac budowy i grozi sadem jesli mu sie nie zaplaci, czego oczywiscie
    po raz drugi nie zamierzamy robic.
    Czy fakycznie ma on teoretyczne podstawy zeby z tym udac sie do sadu i
    wygrac sprawe? Co mozna w takiej sytuacji zrobic, jak udowodnic jego
    oszustwo i w jaki sposob bronic sie przed sadem?
    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi w tym temacie

    Pozdrawiam
    Radek