eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy? › Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
    From: "Pamela" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów
    naprawy?
    Date: 11 Sep 2006 14:14:48 -0700

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Kręcisz. Jakim cudem wcześniej nie zauważyłeś tego samochodu, hmm?
    > Żeby go nie zauważyć, ciężarówka powinna stać tam od dłuższego czasu.
    > Poza tym ile trzeba jechać, żeby nie wyhamować na 20 metrach?

    to tłumaczyłem wcześniej...licz że jadąc 36km/h przemierzałem 10m
    w ciągu sekundy

    > A dlaczego miałby pokrywać? Nie jest sprawcą.

    jest współwinny...nie wiem co to znaczy w swietle prawa, byłem
    jednak w PZU i dowiedziałem się, że mogę z jego OC dostać za moje
    szkody

    > "Obustronna wina" praktycznie nie istnieje. On był _najwyżej_ winny
    > nieprawidłowego zaparkowania pojazdu.
    hmmm....będę musiał pofatygować się na policje i wyciągnąć od
    nich raport...zobaczymy co tam napiszą

    > Natomiast winę za zdarzenie drogowe ponosisz Ty. Równie dobrze ktoś mógł
    > tam bardzo powoli jechać np. szerokim motorowerem albo prowadzić ręczny
    > wózek. Albo para ludzi mogła iść obok siebie trzymając się za ręce.

    gdyby jechał motorowerem to co innego bo poruszał się i wtedy nie
    możnaby mu zarzucić nieprawidłowego parkowania

    > Odpowiadasz tylko za spowodowane szkody. Jeśli faktycznie tylko szybę
    > uszkodziłeś - to tylko za szybę. Jeśli coś więcej - to coś więcej.

    no dobrze...a skąd wiadomo czy wgniecenie na dachu było spowodowane
    moim uderzeniem? może miał je już od x lat/miesięcy itd
    nawet jeśli to skoro on nie ma żadnych papierów na tą naprawe, to
    też może coś wywalczyc?