  • Data: 2013-08-21 11:27:08
    Temat: Re: Wynajem garażu a odszkodowanie za uszkodzenie samochodu.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Aug 2013, wromek wrote:
    [...nie do mnie, wrotki brak...]

    > no ale to ona miala nas wzywac pisemnie na ogledziny czy my ja mielismy
    > wzywac do udostepnienia garazu?

    Każdy kto powołuje się na dany fakt ma przedstawić dowód.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 6.
    Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne.
    ---

    Natomiast z braku pism sądowi pozostają zeznania świadków
    i "doświadczenie życiowe". Jeśli szukają jelenia, to być
    może na bazie przekonania sądu że "z doświadczenia życiowego"
    należy oczekiwać, że poszkodowany chce szkodę pokazać,
    a sprawca nie chce w ogóle widzieć że ma coś płacić.

    > no tutaj smierdzi mi na kilometr, 3500 pln za malowanie dachu?
    > auto prawdopodobnie w ogole do neij nei nalezy, w umowie nie ma nic o tym
    > kto odpowiada za ew. szkody a z praktyki to nie wiem czy wynajmujacy moze
    > odpowiadac za mienie pozostawione w garazu,
    > na stan techniczny ktorego po oddaniu w uzytkowanie nie mial wplywu.

    Ale ona powołuje się na zarzut "oderwania kawałka" i szkodę
    przez to spowodowaną.

    > tutaj mi sie wydaje, ze pani chce skorzystac z jakiegos dobrodziejstwa
    > sytuacji, ze wynajmuje. szkoda moze i powstala ale gdzie indziej niz w
    > naszym garazu.

    Ano prawdopodobne.

    pzdr, Gotfryd