  • 1. Data: 2015-10-29 10:45:02
    Temat: Wymiana towaru i bieg gwarancji
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wymieniono mi niedawno na nowe świetlówki kompaktowe objęte 2-letnią
    gwarancją (gwarancja kończy mi się za miesiąc).
    Kiedyś dawno temu po wymianie okres gwarancji biegł od nowa, a teraz
    powiedziano mi, że jest 2 lata od zakupu i już. Dodatkowo na pudełku mam
    napisane "Guaranty 6 jears", ale od tego sklep umywa ręce - tylko 2 lata.
    Jak to jest? Wymiana nie odnawia biegu gwarancji?
    Normalnie bym się nie czepiał, ale w czasach, gdy żarówki były po 80
    groszy po prostu wkręcałem nową. Teraz nie dość, że te eko-wynalazki
    świecą gorzej, to jeszcze nie bardzo udaje im się wytrzymać 2 lata.
    DLatego trzymam paragony i chodzę wymieniać.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-10-29 10:50:32
    Temat: Re: Wymiana towaru i bieg gwarancji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 10:45, Jacek pisze:
> [...]
    > świecą gorzej, to jeszcze nie bardzo udaje im się wytrzymać 2 lata.
    > DLatego trzymam paragony i chodzę wymieniać.

    Odpowiedzi na wszystkie twoje pytania musisz szukać w warunkach gwarancji.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-10-29 11:08:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-29 o 10:50, Liwiusz pisze:

    > Odpowiedzi na wszystkie twoje pytania musisz szukać w warunkach gwarancji.

    Niestety na opakowaniu jest tylko "Guaranty 6 jears*".
    Pod gwiazdką jest tylko IEC 60969. Jest jeszcze zapis "6 jears = 2,7
    h/day". Na stronie internetowej podają, że jest 3 lata gwarancji, ale na
    temat jest odnowienia w chwili wymiany nie ma ani słowa.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-10-29 11:26:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 11:08, Jacek pisze:

    > Niestety na opakowaniu jest tylko "Guaranty 6 jears*".

    Zatem nie ma żadnej gwarancji.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-10-29 17:35:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Gdzie je wkrecasz ? Swietlowki spokojnie wytrzymuja dluzej.
    Ale np szkodzi im czeste zapalanie - stad nie bardzo nadaja sie do
    lazienek i toalet.

    >Odpowiedzi na wszystkie twoje pytania musisz szukać w warunkach
    >gwarancji.

    Nie zbyt lakonicznie ?
    Ja sie juz w gaszczu tych nowych przepisow gubie, ale az tak wiele od
    starych sie chyba nie roznia.

    Sklep odpowiada w ramach niezgodnosci z umowa/wady
    fizycznej/prawnej/rekojmii, czy co tam (p)oslowie mieli na mysli.
    Przypadek zepsucia towaru ciagle jest jakos podejrzanie niejasno
    opisany ... albo ominiety :-)

    Rekojmia trwa dwa lata od wydania rzeczy ... ale poszukac tam na
    lampie, czy nie napisali np "trwalosc 10 lat*".
    Albo "10 tys godzin". Bo wtedy do tego terminu.

    Kto wymienil ? Jesli gwarant, to sprzedawca powienien miec to
    zasadniczo ... w pupie. To nie jest towar ktory on sprzedal, i g* go
    obchodzi dalszy los.
    Natomiast gwarant powinien wydac nowy towar z biegnaca od nowa
    gwarancja.

    Jesli sprzedawca wymienil w ramach rekojmii/wady i wydal nowy towar,
    to z kolei gwarant powinien wypelnic zobowiazanie gwarancje na nowy w
    koncu towar - ale wiadomo - karty z numerem nie ma, gwarancja na
    podstawie paragonu, a paragon stary. No chyba, ze bez paragonu uzna z
    wlasnej dobrej woli.

    Sklep moze wiec mowic o 2 latach rekojmii, a 6 lat gwarancji od
    gwaranta jest.
    A jak nie ma ... to mamy niezgodnosc z umowa :-)
    Ile trwajaca, to ja juz nie wiem - 6 lat, czy tylko 2 lata, gwarancja
    nie trwalosc, a moze jednak trwalosc ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-10-29 22:58:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 17:35, J.F. pisze:

    > Nie zbyt lakonicznie ?
    > Ja sie juz w gaszczu tych nowych przepisow gubie, ale az tak wiele od
    > starych sie chyba nie roznia.

    I stare, i nowe, były jedne: warunki gwarancji są w karcie gwarancyjnej,
    a nie w ustawie (dotyczy gwarancji dla konsumentów).

    > Sklep odpowiada w ramach niezgodnosci z umowa/wady
    > fizycznej/prawnej/rekojmii, czy co tam (p)oslowie mieli na mysli.

    Ale my tu nie o tym, tylko o gwarancji.

    BTW: rękojmi, nie rękojmii.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-10-30 08:53:37
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 29 października 2015 17:36:12 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ile trwajaca, to ja juz nie wiem - 6 lat, czy tylko 2 lata, gwarancja
    > nie trwalosc, a moze jednak trwalosc ? :-)

    Te 6 lat to tylko obietnica producenta, że produkt powinien
    wytrzymać 6 lat.

    A tak nawiasem mówiąc to kupuję żarówki np. co 2 lata
    i oddaję tą co się zepsuła po 3-4-6 latach a nie tą ostatnią
    i co wtedy ma powiedzieć producent? Powinni na żarówkach
    podawać datę produkcji ale jakoś jej tam nie zauważyłem.

    Andrzej.

  • 8. Data: 2015-10-30 11:37:30
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2015 o 22:58 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    (...)
    > BTW: rękojmi, nie rękojmii.

    Nie wygrasz z tym tak łatwo:

    Np. "Niezależność rękojmii od gwarancji":

    http://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/Rekojmia-niezal
    ezna-od-gwarancji

    Ale w tekście piszą już prawidłowo.
    Bo teraz teksty internetowe (a już na pewno nagłówki) piszą "informatycy".

    BTW kiedyś Dijkstra (pionier informatyki, specjalista od algorytmów i
    języków programowania) zapytany, jaki język programowania jest najlepszy,
    odpowiedział:
    "Dobry programista szczyci się znajomością języka ojczystego i matematyki".

    --
    Trefniś

  • 9. Data: 2015-10-30 15:27:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Te 6 lat to tylko obietnica producenta, że produkt powinien
    >wytrzymać 6 lat.

    Nie nie - napisane bylo, ze 6 lat gwarancji - po angielsku i byc moze
    z bledem.

    Kto daje 6 lat gwarancji na produkt, ktory nie ma 6 trwalosci ? *)
    Czy nalezy wiec przyjac, ze to jest zapewnienie o 6 latach trwalosci ?
    Ja sie nie wypowiem, ja nie jestem SSN :-)

    Jesli jednak nalezy, to z tego wynikaja dalsze skutki dla sprzedawcy.
    Inne, niz z samej gwarancji.

    *) - No "lifetime warranty" sie w swiecie zdarza,

> [...]
    >i co wtedy ma powiedzieć producent? Powinni na żarówkach
    >podawać datę produkcji ale jakoś jej tam nie zauważyłem.

    Maja nr serii, czasem seryjne, zmieniaja modele, gwarancje/rekojmie
    realizuja czesto sklepy - oni zmieniaja dostawcow czesciej - widac nie
    stanowi to problemu.

    No i zawsze zostaje "przetwornica w swietlowce jest sprawna, wypaleniu
    ulegly elektrody jarznika, o czym swiadczy zaczernienie koncow.
    produkt nie ulegl wiec awarii tylko naturalnemu zuzyciu, w zwiazku z
    tym reklamacji nie uznajemy" :-)

    J.

  • 10. Data: 2015-10-30 16:01:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale my tu nie o tym, tylko o gwarancji.

    O czym my tu, to nie bardzo wiadomo, mozliwe ze o wielu naraz.

    Piszacy sie pomylil, sklep sie pomylil.

    J.