  • 31. Data: 2009-03-12 14:52:11
    Temat: Re: Wymiana skrzynek pocztowych
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:

    > No to zrobi i dojdzie swego. Jak pomyśli to nawet uda się potrącić.

    Czuć prawnika, unikasz odpowiadania wprost na proste pytanie jak ognia. ;-)

    Czyli generalnie potwierdzasz to co napisałem.
    Że ma obowiązek zainstalować, również na swój koszt, niezależnie od zdania
    właściciela.
    A potem się z nim szarpać w ten czy w inny sposób o zwrot kosztów.

    A co w przypadku gdy właściciel sam zarządza budynkiem?
    (wtedy może być bardziej skoro do postawienia się ustawodawcy, nakładającemu
    na niego wydatki)

    Co mu grozi, jeśli nie wykona tego obowiązku?
    W pozwy ze strony InPostu i innych takich nie wierzę.
    Więc realnie co?

  • 32. Data: 2009-03-12 14:59:59
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Cavallino napisał(a):

    > Znaczy jest nadwyżka (dom nie ma żadnych usterek które trzeba by
    > naprawiać) czy raczej niedobór (fundusz remontowy nie wystarcza na
    > naprawy, więc zarządca czeka aż się na nim uzbiera wystarczająca kwota)?
    > Bo jak znam realia, to raczej to drugie.
    A właśnie tutaj raczej to pierwsze. Zarządca jest tak nieudolny, że
    szkoda słów. W kamienicy nie było robione nic od dawien dawna.

    Przemek

  • 33. Data: 2009-03-12 15:00:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 15:52:11 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Czuć prawnika, unikasz odpowiadania wprost na proste pytanie jak ognia.
    > ;-)

    Dziękuję, to miód na moje uszy ;-)

    > Czyli generalnie potwierdzasz to co napisałem. Że ma obowiązek
    > zainstalować, również na swój koszt, niezależnie od zdania właściciela.
    > A potem się z nim szarpać w ten czy w inny sposób o zwrot kosztów.

    Ma zainstalować. Resztę Ty dopisałeś, to jest poza tematem prawa
    pocztowego.

    > A co w przypadku gdy właściciel sam zarządza budynkiem? (wtedy może być
    > bardziej skoro do postawienia się ustawodawcy, nakładającemu na niego
    > wydatki)

    Masz prawo jazdy? Albo dowód osobisty? Musiałeś je wymieniać? Płaciłeś za
    to?
    Owszem, są tacy, co uważają -- całkiem słusznie -- że nie chcą za to
    płacić, ale część tylko próbuje walczyć z tym na poważnie.

    > Co mu grozi, jeśli nie wykona tego obowiązku? W pozwy ze strony InPostu
    > i innych takich nie wierzę. Więc realnie co?

    No to pewnie nic.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2009-03-12 15:16:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A właśnie tutaj raczej to pierwsze. Zarządca jest tak nieudolny, że szkoda
    > słów. W kamienicy nie było robione nic od dawien dawna.

    Zwolnić ich i poszukać lepszych.
    Pytanie tylko czy znowu nie będzie wtedy płaczu, że koszty wzrosły (lepszy
    będzie droższy, a i od właścicieli może więcej ściągać na remonty, skoro
    mają być efekty).

  • 35. Data: 2009-03-12 15:22:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dziękuję, to miód na moje uszy ;-)

    Ale to nie był komplement.
    Generalnie nie przepadam ża takimi odpowiedziami, wystarczą mi podobnie
    okrągłe słowa autorstwa ojca, gdy tylko usiłuję się czegoś dowiedzieć.

    > Ma zainstalować. Resztę Ty dopisałeś, to jest poza tematem prawa
    > pocztowego.

    Ale ten wątek nie ogranicza się do prawa pocztowego, więc pytałem jakie mogą
    być konsekwencje.

    > Masz prawo jazdy? Albo dowód osobisty? Musiałeś je wymieniać? Płaciłeś za
    > to?

    Akurat wymieniałem przy okazji przeprowadzki, więc nie była to wymiana bez
    wyraźnego powodu.
    Ale jak bym wymieniał dla samej wymiany, to tylko dlatego że byłaby sankcja,
    dla zasady to bym tego nie zrobil.

    Argumenty ustawodawców "tak bo tak" zupełnie do mnie nie trafiają a jego
    głupim wymysłom poddawać się bez powodu nie zamierzam.

    > Owszem, są tacy, co uważają -- całkiem słusznie -- że nie chcą za to
    > płacić, ale część tylko próbuje walczyć z tym na poważnie.

    > No to pewnie nic.

    Czyli ratunek jest - wywalić upartego administratora, zatrudnić tylko
    takiego który się przy tym obowiązku upierał nie będzie.

  • 36. Data: 2009-03-12 15:28:12
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Zawsze się dziwię, że mieszkańcy nie instalują skrzynek pocztowych na drzwiach do
    swoich mieszkań lub tuz obok, ustawowy obowiązek byłby spełniony, nie trzeba drałować
    na parter, wiadomo od razu, że listonosz coś wrzucił, i żadna listonoska menda nie
    będzie wpierać, że "adresat nieobecny, mieszkanie zamkniete" bo się mendzie nie
    chciało po pietrach chodzić.
    JaC

    -----

  • 37. Data: 2009-03-12 19:04:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Podejście fajne, acz anarchistyczne.
    > Mi się wiele rzeczy nie podoba -- i co z tego?

    No i robisz je, bo EU chce?
    Zwłaszcza, że polska jest bardziej EU niż cała EU. Ze wszystkimi
    ciulstwami się dostosowuje, a ważne rzeczy olewa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2009-03-12 19:32:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 20:04:10 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No i robisz je, bo EU chce?
    > Zwłaszcza, że polska jest bardziej EU niż cała EU. Ze wszystkimi
    > ciulstwami się dostosowuje, a ważne rzeczy olewa.

    No powiedzmy, że nie robię...
    ... ale jak to zrobić??

  • 39. Data: 2009-03-12 19:48:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No powiedzmy, że nie robię...
    > ... ale jak to zrobić??

    No nie wszystko się da, ale skrzynki można olać, tak jak olał p...
    ja też mam zamiar je olać, a jak je zamontują na siłę, to zaspawam. Wali
    mnie ta cała EU, która robi dobrze spamerom.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 40. Data: 2009-03-12 20:17:29
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No nie wszystko się da, ale skrzynki można olać, tak jak olał p...
    > ja też mam zamiar je olać, a jak je zamontują na siłę, to zaspawam. Wali
    > mnie ta cała EU, która robi dobrze spamerom.

    Nie tyle spamerom, co firmom dostarczajacym korespondencje.
    Rozumiem, ze jak otrzymujesz np rachunek za tel komorkowy dostarczony
    nie przez Poczte Polska to nie widzisz w tym nic zlego?

    Jacek Kustra