    From: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie z mieszkania
    Date: Sat, 28 Feb 2004 22:47:32 +0100

    On Fri, 27 Feb 2004 21:00:06 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale *tego* to *nijak* nie rozumiem !!
    > Jest umowa o najem na czas nieokreślony.
    > Od 2005r (w pierwotnej wersji :>) nie miało już być innych,
    > czy z tego wynika/wynikało ze jak ktoś nie jest "starym lokatorem
    > z przydziału" (bądź właścicielem lub spółdzielcą) to fakt
    > zamieszkania na czas nieokreślony nie powoduje prawa do
    > zameldowania "na stałe" ??
    Jak często widujesz pisemną umowę
    najmu mieszkania? (Ja widziałam, ale oprócz mnie niewielu).
    A dawniej istniał przepis nakazujący przedstawienie w takiej sytuacji
    umowy najmu, żeby móc się zameldować. Teraz TK uznał go za niezgodny z konstytucją,
    ale ludzie o tym nie wiedzą, więc często się nie meldują wcale.
    Ten ostatni problem wiąże się z powszechnym acz błędnym przekonaniem, że
    meldunek to w zasadzie coś co zastępuje umowę najmu, to dowód na prawo do
    przebywania w mieszkaniu - co oczywiście jest bzdurą.
    Zobacz, nawet Ty napisałeś o prawie do zameldowania się, tak jakby to było
    jakieś uprawnienie, a zameldowanie
    jest obowiązkiem. Oczywiście nie masz prawa wprowadzać urzędu w błąd, ale
    to już inna historia.

    > Jak rozumiem zameldowanie na pobyt stały ma odzwierciedlać
    > fakt zamiaru przebywania "bez zamiaru powrotu gdzieś",
    > i (w innej dziedzienie) odpowiadać temu co umowa najmu
    > na czas nieoznaczony. Co nie przeszkadza jednego i drugiego
    > przerwać, po coś przecież jest wymeldowanie !
    >
    > Coś źle zrozumiałem ?
    No tak, rzecz w tym, że ktoś może nie mieć stałego miejsca pobytu, może
    się często przenosić i we wszystkich tych miejscach uczciwie się meldować czasowo
    (inaczej przecież by skłamał).

    Albo wyobraź sobie np. taką sytuację: Młody człowiek mieszka z matką i
    ojczymem. Ojczym jest oczywiście zły, wskutek czego jego matka ...umiera na
    serce. Chłopaka nic już w domu nie trzyma, ojczym stanowi dla niego
    zagrożenie, a do tego przechwytuje jego korespondencję (w tym np. rentę po
    matce i wszelkie pisma urzędowe - rentę kradnie, pisma z satysfakcją
    niszczy). To już nie jest jego dom, ten chłopak nigdy tam nie wróci i nie
    chce, żeby jakakolwiek korespondencja (szczególnie urzędowa) docierała na
    ten adres. Czasowo mieszka w akademiku, ale niedługo kończy studia. Chce
    się jak najszybciej wymeldować z dawnego domu. Nie może się na stałe
    zameldować w akademiku, bo przecież nie przebywa tam z zamiarem stałego
    pobytu, szczególnie że wkrótce nie będzie miał już prawa tam przebywać.
    Kto wie, może nawet wyląduje pod mostem, bo kończył...filologię białoruską
    i ma problem ze znalezieniem pracy. Tzn. znalazł pracę, przyjmą go jak
    skończy studia, w innym mieście, ale tylko na 2 miesiące, na zastępstwo.
    Co ma zrobić - napisać do wszystkich urzędów w kraju, że on już tam nie mieszka, nie
    wie,
    gdzie będzie mieszkał, ale z całą pewnością nie tam? Może zrobić tylko
    jedno: wymeldować się z miejsca, w którym jego stały meldunek wskutek
    okoliczności stał się fikcją. Informuje urząd o tym, o czym wie.

    > Tylko owo stwierdzenie że "jak raz przestanie mieszkać na
    > stałe to już nigdy nie będzie"
    Ja to napisałam?
    > W końcu ci co po kilku(nastu) latach czekania dostają umowy
    > najmu na mieszkania komunalne też mogą się meldować tylko
    > czasowo ??
    Nie. Dlaczego?

    Pozdrawiam,
    MArta

    Ps. W zasadzie, to nie mamy co dyskutować, bo wygląda na to, że ostatnio
    ludzie garną się do wojska wręcz masowo. W Internecie jest artykuł
    "Przyszłość widzę w kamaszach." :)