    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie z mieszkania
    Date: Fri, 27 Feb 2004 21:00:06 +0100

    On Sun, 15 Feb 2004, Marta Wieszczycka wrote:

    >+ On Sat, 14 Feb 2004 00:15:56 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    >+
    >+ > Ale JEST *jeśli* gdzieś się przebywa. Rozumiem że przebywałeś
    >+ > "nigdzie" ;>
    >+ Pewien "bezdomny" zamieszkały na stałe na Dworcu Centralnym w Warszawie
    [...]
    >+ zasadzie, w świetle obowiązujących przepisów facet miał sporo racji, ale
    >+ go nie zameldowali.

    Jasne. Nie wnikam z kwestię zasadności (czy jest lub nie jakoś
    określone miejsce zameldowania, czy np. musi to być lokal mieszkalny
    z formalnego p. widzenia). Mi chodziło o kwestię odwrotną: czy
    poprzednik twierdzi że *rzeczywiście* wybył "do nikąd" :)
    [...]
    >+ Ps. Teoretycznie człowiek może zostać wyrzucony z domu, a później, jeśli
    >+ ma pieniądze, to może gdzieś wynajmować mieszkanie. Pomijając już
    >+ histerię, jaką na twarzach większości właścicieli mieszkań wywołuje tekst
    >+ "zameldować wynajmującego"

    Nie zaprzeczam i nie mam zamiaru podnosić jakichkolwiek zastrzeżeń
    do zastrzeżeń systemu prawnego w tym miejscu, szczególnie wszędzie
    tak kiedy państwo uważa iż "jest obowiązek" po czym ów obowiązek
    zwala na kogoś i uważa że go "rozwiązało, bo inaczej się nie da".

    >+ to miałby wówczas najwyżej możliwość meldunku czasowego.

    Ale *tego* to *nijak* nie rozumiem !!
    Jest umowa o najem na czas nieokreślony.
    Od 2005r (w pierwotnej wersji :>) nie miało już być innych,
    czy z tego wynika/wynikało ze jak ktoś nie jest "starym lokatorem
    z przydziału" (bądź właścicielem lub spółdzielcą) to fakt
    zamieszkania na czas nieokreślony nie powoduje prawa do
    zameldowania "na stałe" ??

    >+ Na stałe nie przebywałby już nigdzie

    Jak rozumiem zameldowanie na pobyt stały ma odzwierciedlać
    fakt zamiaru przebywania "bez zamiaru powrotu gdzieś",
    i (w innej dziedzienie) odpowiadać temu co umowa najmu
    na czas nieoznaczony. Co nie przeszkadza jednego i drugiego
    przerwać, po coś przecież jest wymeldowanie !

    Coś źle zrozumiałem ?
    [...]
    >+ W Polsce więcej ludzi jest fikcyjnie zameldowanych niż
    >+ fikcyjnie niezameldowanych.

    Nie mam zamiaru podważać faktow :] ani zastrzeżeń do przepisów.
    Tylko owo stwierdzenie że "jak raz przestanie mieszkać na
    stałe to już nigdy nie będzie" nijak mi nie pasuje !
    W końcu ci co po kilku(nastu) latach czekania dostają umowy
    najmu na mieszkania komunalne też mogą się meldować tylko
    czasowo ??
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd