  • Data: 2007-07-18 10:59:33
    Temat: Re: Wymeldowanie wspolmalzonka
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2007-07-18 12:55, Krzysiek wrote:

    > ja może dorzucę kilka swoich zdań
    > przede wszystkim jeżeli jesteś właścicielką mieszkania, tylko i wyłącznie
    > ty, to w mojej ocenie twoja zgoda jest potrzebna do każdego zameldowania;
    > mąż, mimo że jest członkiem spółdzielni, nie jest właścicielem lokalu, więc
    > konsekwentnie nie może on bez twojej zgody kogoś dodatkowo sobie zameldować;
    > zawsze ta sprawa należy do właściciela lokalu;

    Dla porządku: nie jest potrzebna zgoda. Jest potrzebne potwierdzenie
    pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący
    tytułem prawnym do lokalu. [Art. 9 ust. 2a ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych.]
    Należałoby się zastanowić, czy art. 28[1] kodeksu rodzinnego i
    opiekuńczego nie przyznaje z mocy ustawy tytułu prawnego do lokalu
    współmałżonkowi a przez to prawo potwierdzania pobytu w lokalu.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed