  • Data: 2007-11-03 12:42:23
    Temat: Re: Wyłudzona renta
    Od: "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fghps3$j14$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety generalnie rzecz biorąc - choć wiem że deklarowałeś, że to nie
    > to - wiele wskazuje na to, że ten twój problem wynika z jakiejś chorej
    > zawiści. Medytacja, psycholog, Korea Północna, Białoruś - takie rzecz
    > można by polecić.

    ???

    Jak się czyta takie rzeczy, to ręce opadają.

    Renta należy się temu, kto *rzeczywiście* spełnia przesłanki faktyczne do
    jej otrzymania. Jeżeli więc ktoś otrzymuje rentę tylko dlatego, że udało mu
    się załatwić fałszywe zaświadczenie o spełnieniu warunków (np. lewe
    zaświadczenie lekarskie) albo zataił przed lekarzem orzecznikiem istotne
    okoliczności faktyczne, to po prostu wyłudza świadczenie. Pomijam tutaj
    kwalifikację prawną takiego czynu, ale jest to całkowicie naganne moralnie.
    Jeżeli więc ktoś pisze, iż osoba wskazująca na patologię albo przestępstwo
    robi to z zadrości, to bardzo negatywnie świadczy. Na tej samej zasadzie
    można twierdzić, iż osoba będąca świadkiem kradzieży samochodu donosi o tym
    na policję, bo to z zazdrości, że złodziej będzie miał a ona nie.

    Natomiast przez wyłudzane renty, odpowiedniego wsparcia nie otrzymują osoby,
    które na prawdę tego potrzebują. Dla wszystkich przecież nie starcza. W
    efekcie wysokie składki płacą wszyscy.

    AR

    AR