  • 1. Data: 2008-08-19 09:37:11
    Temat: Wykup mieszkania komunalnego - formalnosci
    Od: dominolog <d...@g...com>

    Witam

    Stryj jest glownym najemca mieszkania komunalnego. Po pojawieniu sie
    mozliwosci wykupu z bonifikata 97% zglosil chec wykupu, niestety
    wedlug zarzadcy wykupic mozna jedynie wszystkie mieszkania na klatce
    schodowej naraz (4 mieszkania). 2 zostaly juz dawno temu wykupione,
    zostal tylko moj wujek i sasiad, rowniez deklarujacy chec wykupu.
    Niestety wedlug zarzadcy, nieuregulowana jest kwestia wlasnosci
    powierzchni dodatkowej (strych) pomiedzy wszystkimi lokatorami, wiec
    najpierw nalezy tej formalnosci dopelnic. Jak sie okazuje, nie mozna
    tego zrobic (wedlug zarzadcy), gdyz jedno z wykupionych mieszkan ma
    nieprawidlowe wpisy w ksiegach wieczystych (mieszkanie bylo wykupione
    na sasiada i sasiadke, niestety sasiad zmarl, a dalej figuruje w
    ksiegach i to wedlug zarzadzcy jest powodem dla ktorego nie mozna
    przeprowadzic dalej procedury). Sasiadka jest juz niedolezna, opiekuje
    sie nia syn ktory nie kwapi sie zalatwic w sadzie sprawy spadkowej.
    Wykup mieszkania przez stryja jest wiec zablokowany (wedlug
    zarzadcy).
    Jak ma sie prawo do powyzszej sytuacji. Czy zarzadca ma racje
    zaslaniajac sie podanymi powyzej powodami? Co mozna jeszcze w takiej
    sytuacji zrobic?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-19 16:27:01
    Temat: Re: Wykup mieszkania komunalnego - formalnosci
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    dominolog pisze:
> [...]
    > Jak ma sie prawo do powyzszej sytuacji. Czy zarzadca ma racje
    > zaslaniajac sie podanymi powyzej powodami? Co mozna jeszcze w takiej

    Najpierw porozmawiaj w tej sprawie z właścicielem mieszkania.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-08-19 20:25:47
    Od: dominolog <d...@g...com>

    On 19 Sie, 18:27, Mecenas <m...@o...pl> wrote:

    > Najpierw porozmawiaj w tej sprawie z właścicielem mieszkania.
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał

    Dziekuje za rade, ale jak juz napisalem, wlasciciel tego mieszkania
    mnie zwodzi. Obiecuje zalatwic sprawe, dzwonie do niego co tydzien juz
    od 4 miesiecy, za kazdym razem powtarza to samo i nic sie nie dzieje.
    Nie bede go przeciez straszyl i grozil, wyczerpaly mi sie mozliwosc -
    ilez mozna go podchodzic i prosic.

  • 4. Data: 2008-08-19 20:52:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-08-19 22:25 dominolog napisał/a:

> [...]
    > od 4 miesiecy, za kazdym razem powtarza to samo i nic sie nie dzieje.
    > Nie bede go przeciez straszyl i grozil, wyczerpaly mi sie mozliwosc -

    Daj sąsiadowi 1200 zł, to może wykupi.
    Wiesz, że trzeba zapłacić notariuszowi, a sąsiad może ma inne,
    pilniejsze wydatki?

    --
    animka