eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie › Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie
    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie
    Date: Fri, 12 Feb 2010 10:45:17 +0100

    > Mam pytanie otóż chcę wykonać stronę WWW dla kogoś i nie chcę aby ktoś
    > wykorzystał potem moje rozwiązania i pomysły dlatego chce dokonać
    > zaszyfrowania kodu i w takiej postaci przekazać stronę.

    1. technicznie rzecz biorac jak masz napisane cos w jezyku interpretowalnym
    to jakiekolwiek zaszyfrowanie jest bez sensu gdyz interpreter musi miec do
    tego dostep. Jak ma dostep to i ktos kto ma dostep do serwera/interpretera
    da rade tez miec do kodu dostep.

    2. "zaszyfrowac" sie skutecznie nie da. Mozna utrudnic wykorzystanie kodu
    przez roznego rodzaju mechanizmy "zaciemniajace" kod. Jak ktos bedzie uparty
    to sobie poradzi. Tylko jak bedzie umial to tez sobie lepiej napisze.

    3. Na miejscu klienta zastanowilbym sie nad wspolpraca z tworca ktory chce
    sprzedac dzielo (skasowac za to kase) ale bez praw do tego dziela (bo
    wszelkie zmiany to tez u niego). WIadomym jest, ze strona bedzie ewoluowac i
    ktos te zmiany musi dokonywac. Nie zdecydowalbym sie na wspolprace z kims
    kogo nie bedzie mozna wymienic.

    4. Mam takie wrazenie, ze tylko osoby o niklych umiejetnosciach uwazaja
    swoje rozwiazania za tak genialne aby nikomu ich nie pokazac. A moze to
    strach przed ocena specjalistow, ktorzy dostrzegliby fuszerke ? A moze
    chcesz ukryc, ze Twoje "autorskie" rozwiazanie to w 75% kopia innego ?

    IMO takie "szyfrowanie" jest bez sensu. Lepiej jasno powiedziec
    zleceniodawcy (dac wybor): kupujesz strone z prawem do modyfikacji czy
    kupujesz strone tak jak jest bez tego prawa. I klient decyduje. Bo jak
    zamierzasz wsadzic na mine nieobeznanego w temacie to nieetyczne

    Icek