  • Data: 2002-01-15 12:49:59
    Temat: Re: Wydziedziczenie
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcus wrote:

    > Użytkownik Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:3...@w...pl...
    >
    > Czy to znaczy, że nie mogę zapisać w swoim testamencie że cały swój WŁASNY
    > majątek przekazuję po śmierci np. na schronisko dla kotów zamiast dla
    > rodziny? Czy taki zapis nie zostałby wykonany?
    >
    > Marcus

    Twoi ustawowi spadkobiercy maja prawo roscic o zachowek od spadkobiercy
    testamentowego jezeli sa pominieci w testamencie.

    i na ile sie doczytalem (i dowiedzialem od mojego adwokata) zachowek
    jest niezalezny od woli obdarowanego spadkiem. ma on jedynie prawo
    ubiegac sie o zmniejszenie kwoty, ale o ile sie dowiedzialem nie jest to
    takie proste.

    tyle wiem, ale nie jestem fachowcem ile raczej mocno zainteresowanym
    wlasnie wydobyciem zachowku

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak........mailto:k...@w...pl mailto:k...@w...pl
    "Za pieniądze kupisz dobrego psa, ale nie kupisz za nie merdania jego