  • 1. Data: 2008-04-22 18:13:09
    Temat: Wydzial komunikacji
    Od: "kris" <a...@g...pl>

    Witam

    Chcialbym zapytac o taka rzecz - czy po odbior stalego dowodu
    rejestracyjnego pojazdu musi zgloisic sie osoba na, ktora jest
    zarejestrowany pojazd ?
    Chodzi mi o to, ze ze 3 tygodnie temu rejestrowalem auto i dostalem dowod
    tymczasowy. W miedzyczasie wyjechalem za granice i nie moge odebrac tego
    dowodu. Powiedzialem wiec zonie aby poszla do wydzialu komunikacji i go
    odebrala za mnie. W wydziale powiedzieli ze nie maja takiego prawa. Samochod
    uzytkuje zona, jednak za kilka dni nie bedzie mozna juz jezdzic na
    tymczasowym a mi nie bardzo widzi sie wracac do kraju tylko po to aby
    odebrac dowod ?
    Prosze o jakas porade, czy mozna zmusic kobite w urzedzie o wydanie dowodu
    zonie.

    pzdr
    Krysian

  • 2. Data: 2008-04-22 18:16:07
    Temat: Re: Wydzial komunikacji
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    kris pisze:
    > Prosze o jakas porade, czy mozna zmusic kobite w urzedzie o wydanie
    > dowodu zonie.

    Ja tylko powiem, że przerabiałem coś podobnego i nic się nie udało
    zrobić. 'Miękki' dowód jak najbardziej mogła odebrać jedna osoba, do
    odebrania dowodu 'twardego' potrzebna była wizyta obu współwłaścicieli...

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 3. Data: 2008-04-22 18:19:13
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Kamil 'czemu' Bista pisze:

    > zrobić. 'Miękki' dowód jak najbardziej mogła odebrać jedna osoba, do
    > odebrania dowodu 'twardego' potrzebna była wizyta obu współwłaścicieli...

    Tu akurat nieprawda. Do samego faktu rejestracji potrzebni sa oboje
    wspolwlascieile, natomiast do odbioru juz tylko jeden wspolwlasciciel.
    Sam to przerabialem w WK w Warszawie.

    Jacek

  • 4. Data: 2008-04-22 18:25:53
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    castrol pisze:

    > Tu akurat nieprawda. Do samego faktu rejestracji potrzebni sa oboje
    > wspolwlascieile, natomiast do odbioru juz tylko jeden wspolwlasciciel.
    > Sam to przerabialem w WK w Warszawie.

    No to u mnie było całkiem odwrotnie ;) Bo wniosek o wymianę tablic
    składałem z ojcem (właściciel), a do odbioru potrzebna była matka
    (współwłaściciel) i ojciec ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 5. Data: 2008-04-22 18:27:11
    Od: "kris" <a...@g...pl>

    Ale tu nie chodzi o wspolwlasnosc. Auto jest na mnie ja jestem wlascicielm.
    Tylko nie mam mozliwosci odebrac stalego dowodu, wiec czy zona moze zrobic
    to za mnie ? Czy trzeba jakies upowaznienia ?

  • 6. Data: 2008-04-22 18:27:56
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "kris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Prosze o jakas porade, czy mozna zmusic kobite w urzedzie o wydanie dowodu
    > zonie.

    Zmusic mozna, pytanie czy legalnie. ;) Musisz sporzadzic pelnomocnictwo, w
    ktorym upowaznisz zone do odbioru dowodu rejestracyjnego. Niestety urzedy
    wymagaja, aby takie pelnomocnictwo bylo wystawione przez mocodawce z
    podpisem poswiadczonym notarialnie. Masz dwa wyjscia. Albo udac sie
    polskiego konsula w kraju twojego pobytu zlozyc podpis w obecnosci konsula
    albo zrobic to przed tamtejszym notariuszem. Przy czym jesli bedzie to
    notariusz z kraju EU to jego pieczec w zasadzie zalatwi sprawe, ale jesli
    bedzie to notariusz spoza UE to dodatkowo bedziesz musial zaopatrzyc
    pelnomocnitwo w tzw. klauzule apostille.

  • 7. Data: 2008-04-22 18:28:44
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    kris pisze:
    > Ale tu nie chodzi o wspolwlasnosc. Auto jest na mnie ja jestem wlascicielm.
    > Tylko nie mam mozliwosci odebrac stalego dowodu, wiec czy zona moze zrobic
    > to za mnie ? Czy trzeba jakies upowaznienia ?

    Pewnie notarialne upowaznienie potrzebne :)

    Jacek

  • 8. Data: 2008-04-22 18:38:29
    Od: "kris" <a...@g...pl>

    Dzieki za odpowiedz. Czyli mniej czasu, pieniedzy i nerwow strace pewnie
    wracajac do polski niz zalatwiajac wszystko u notariuszam na miejscu :-)

  • 9. Data: 2008-04-22 18:46:33
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Dzieki za odpowiedz. Czyli mniej czasu, pieniedzy i nerwow strace pewnie
    > wracajac do polski niz zalatwiajac wszystko u notariuszam na miejscu :-)

    To calkiem mozliwe.

    PS odpowiadaj _pod_ postem.

  • 10. Data: 2008-04-22 18:49:30
    Od: "kris" <a...@g...pl>

    > Użytkownik "kris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To calkiem mozliwe.
    >
    > PS odpowiadaj _pod_ postem.

    To chyba mowi sie trudno i trzeba zamawiac bilet na najblizsy lot do polski
    :-).